رئیس کمیسیون بودجه مجلس قرقیزستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دوستانه دو کشور گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات فراوان دو کشور چشم‌انداز مناسبات فی‌مابین به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، توریسم و صنعتی بسیار روشن و امیدوارکننده است و هیچ نقطه ابهامی در روابط دوستانه دو کشور وجود ندارد.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از روند توسعه دمکراسی و پیشرفت و آبادانی قرقیزستان حمایت می‌کند گفت: از ابتدای استقلال جمهوری قرقیزستان جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان اقتصادی – صنعتی و فنی از توسعه و پیشرفت این کشور حمایت کرده است.

رئيس مجلس همچنين بر اهمیت آشنایی تجار و بازرگانان دو کشور با ظرفیت‌ها و امکانات یکدیگر تاکید کرد.

وی با اشاره به فشارهای اقتصادی – سیاسی و تبلیغاتی قدرتهای جهانی علیه ملت ایران گفت: بی‌تردید ملت ایران با ظرفیت‌های فراوان و متنوعی که دارد و با موفقیت و سرافرازی از این مرحله دشوار عبور خواهد کرد.

رئیس سابق مجلس و رئیس کنونی کمیسیون بودجه مجلس قرقیزستان نیز در این دیدار با تاکید بر اراده مقامات کشورش برای توسعه همه جانبه همکاری‌های دوستانه با ایران گفت: قرقیزستان آماده توسعه و گسترش همکاری‌های فی‌مابین به ویژه در بخش‌های اقتصادی، تجاری با ایران است.

وی از حمایت‌های کشورمان برای اجرای پروژه‌های اقتصادی – عمرانی در کشورش قدردانی کرد.

رئیس سابق مجلس قرقیزستان همچنین در این دیدار با بیان اینکه تحریم‌های کنونی علیه ملت ایران نوعی بی‌عدالتی است گفت: ملت ایران با انسجام و وحدت دوران دشوار کنونی را پشت سر خواهد نهاد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار