استاد بهرام شاه‎محمدلو، 24 آبان‎ماه، ضمن حضور در اختتامیه فستیوال آهوانه، یک کارگاه تخصصی ویژه نیز خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دبیر فستیوال تئاتر کودک و نوجوان «آهوانه» گفت: کارگاه تخصصی «کارگردانی گروهی در تئاتر بداههسازی»، چهارشنبه 24 آبان در مجتمع امامخمینی(ره) مشهد برگزار میشود.

روحالله مهدیپناه در توضیح این خبر افزود: استاد بهرام شاهمحمدلو که در یاد بسیاری از کودکان دیروز با نام «آقای حکایتی» شناخته میشود، سالهاست که بیادعا در حوزه تئاتر کودک و نوجوان کشور مشغول به فعالیت بوده و با کارگردانی 31 اثر نمایشی، بازی در 70 نمایش و برنامه تلویزیونی و سالها تدریس در زمینه بازیگری و تولید تلویزیونی، یکی از پرکارترین و موثرترین هنرمندان تئاتر در دهه‌های اخیر به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: پیش از اختتامیه نخستین فستیوال تئاتر آهوانه، کارگردانان و فعالان تئاتر کودک و نوجوان مشهد، ساعت 14 در کارگاه تخصصی استاد شاهمحمدلو حاضر خواهند شد.

مدیر مجتمع فرهنگیهنری امامخمینی(ره) افزود: در اختتامیه نخستین فستیوال آهوانه، ضمن تقدیر از استاد شاهمحمدلو، از یکی از پیشکسوتان تئاتر کودک و نوجوان خراسان نیز تقدیر خواهدشد.

مهدیپناه ضمن انتقاد از همکاری نه‌چندان مناسب برخی نهادهای آموزشی در برگزاری فستیوال آهوانه، اعلام کرد: باوجود این، تا کنون بیش از 4500کودک و نوجوان و بزرگسال، نمایشهای فستیوال آهوانه را دیدهاند.

وی از اجرای ویژه نمایش «گلاب» برای اهالی تئاتر مشهد خبر داد وافزود: نمایش عروسکی «گلاب» که در جشنواره ضامن آهو عنوان برترین اثر عروسکی و در جشنواره تئاتر و کودک و نوجوان همدان عنوان برترین اثر از دید مخاطبان را به خود اختصاص داده‌است، پس از مراسم اختتامیه فستیوال، برای اهالی تئاتر مشهد، اجرای ویژه خواهد داشت.

گفتنی‌است؛ نخستین فستیوال تئاتر کودک و نوجوان «آهوانه» از 7آبان آغاز شده و مراسم اختتامیه آن، ساعت 16 24آبان‌ماه، در مجتمع امام‌خمینی مشهد برگزار می‌شود./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.