فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) از رونمايي سامانه‌هاي موشکي يا زهرا(س) 3 ، قادر و سامانه توپخانه‌اي صافات خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران به منطقه رزمايش مدافعان آسمان ولايت 4، امير سرتيپ فرزاد سردار اسماعيلي در نشست خبري از رونمايي از سامانه موشکي "يا زهرا(س) 3" و سامانه موشکي "قادر" خبر داد و اظهار داشت: اين سامانه‌هاي موشکي، کاملا بومي و توليد داخل است.

وي با اشاره به اينکه سامانه موشکي يا زهرا(س) 3، سامانه موشکي ارتفاع پايين است، افزود: ما اين نياز را به متخصصين فني پدافند هوايي و صنعت دفاعي مطرح کرديم و با گذشت مدت زمان کوتاهي، اين سامانه را تحويل گرفتيم.

امير اسماعيلي ادامه داد: در رزمايش مشترک و سراسري مدافعان آسمان ولايت 4، روي اين سامانه موشکي فقط تست تحقيقاتي صورت نمي‌گيرد بلکه بايد هدف را به صورت واقعي بزند، يعني اعتقاد بالايي به اين سيستم دفاعي داريم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي ارتش، متحرک بودن را از ويژگي‌هاي بارز موشک يا زهرا(س)3 عنوان و تصريح کرد: در آماد و پشتيباني تهيه قطعات الکتريکي، هيچ نقطه گلوگاهي در اين سامانه نداريم.

وي استقرار در شرايط زميني متفاوت را از ديگر مشخصات بارز اين سامانه معرفي کرد و افزود: سامانه موشکي يا زهرا(س) 3 در تمام شرايط آب و هوايي و جوي قابليت استقرار را دارد.

امير اسماعيلي در ادامه از رونمايي سامانه توپخانه‌اي "صافات" خبر داد و گفت: اين سامانه به شکل الکترونيک عمل مي‌کند و يک سامانه غير فعال است که به هيچ عنوان توسط دشمن کشف نمي‌شود ولي به راحتي دشمن را کشف مي‌کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) با بيان اينکه اين سامانه بسيار متحرک بوده و در شرايط جوي متفاوت نيز آزمايش شده است، افزود: سامانه توپخانه‌اي صافات در رزمايش مدافعان آسمان ولايت 4، هدف واقعي را مورد اصابت قرار مي‌دهد و به تست آزمايشگاهي بسنده نخواهيم کرد.

وي نقطه‌زني، حجم بالاي آتش، هدايت آتش به سمت هدف و دقت بالا را از ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين سامانه توپخانه‌اي عنوان کرد.

امير اسماعيلي همچنين از رونمايي سامانه موشکي "قادر" براي نخستين بار در رزمايش مدافعان آسمان ولايت 4 خبر داد و خاطرنشان کرد: در بخش موشک‌هاي ارتفاع متوسط، موشک هاگ را داشتيم که در پدافند هوايي، بهينه‌سازي و بومي‌سازي شده است. ميزان کشف هاگ‌هاي ما با آنچه قبل از انقلاب وارد کشور شده، قابل مقايسه نيست.

فرمانده پدافند هوايي ارتش با بيان اينکه سامانه "مرصاد" که يک سامانه پيشرفته موشکي برد متوسط است در اين رزمايش مورد استفاده قرار مي‌گيرد که با مرصاد سال گذشته که مورد آزمايش قرار گرفت بسيار متفاوت است.

امير اسماعيلي همچنين تصريح کرد: تفاوت در جنگ الکترونيک و نوع رهگيري و شليک موشک، از تفاوت‌هاي آشکار مرصاد امسال با مرصاد سال گذشته است.

وي سامانه موشکي قادر را يک سامانه موشکي کاملاً متحرک خواند و افزود: اين سامانه اين قابليت را دارد که شليک موشک‌ها را بدون پياده‌سازي و استقرار لانچرها انجام دهد. در حقيقت در کمتر از 30 دقيقه اين سامانه موشکي حاضر، مستقر و آماده شليک مي‌شود.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: رزمایش ، سامانه ، موشکی ، صافات ، قادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۱
عکس موشک ها !
آخرین اخبار