گروههاي فلسطيني در پايان نشست خود در غزه با اشاره به ادامه حملات به غزه بر حق خود براي واکنش به اين حملات تاکيد کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني اسکاي نيوز، سامي ابوزهري سخنگوي جنبش حماس گفت: نيروهاي ملي و اسلامي فلسطين تاکيد مي کنند ملت فلسطين از يک قرن پيش تا کنون قرباني اشغال و تجاوزات و جنايات است و در همين حال درباره ادامه اين تجاوزات که منافي همه قوانين بين المللي است هشدار مي دهند و بار ديگر بر حق ملت فلسطين براي مقاومت در برابر اشغالگران و مقابله با هرگونه تجاوز با استفاده از امکانات موجود تاکيد مي کنند.

ابوزهري افزود: واکنش مقاومت به ميزان ادامه تجاوزات اسرائيل عليه ملت فلسطين بستگي دارد.
رجاء شکري گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين باره گفت: با وجود آتش بس شکننده اي که با ميانجيگري مصر بين اسرائيل و فلسطينيان برقرار شده است، حملات موشکي فلسطينيان از نوار غزه به مناطق اسرائيلي ادامه يافت و اسرائيل نيز طبق معمول عاملان شليک اين موشک ها را به واکنشي شديد تهديد کرد. اين در حاليست که مي داند سامانه موشکي موسوم به گنبد آهنين نتوانسته است مانع از اصابت موشک هاي شليک شده از غزه شود.

ايهود باراک وزير جنگ اسرائيل گفت:  اگر ناچار شويم براي حمله به حماس به غزه برگرديم براي انجام اين کار ترديدي به خود راه نمي دهيم.

گزارشگر افزود: تهديدات مسئولان اسرائيلي عليه فلسطينيان در حاليست که اسرائيل به انتخابات پارلماني خود که قرار است ژانويه آينده برگزار شود نزديک مي شود و نامزدهاي شرکت کننده در آن مي کوشند براي جلب توجه مردم جديت و قاطعيت خود را نشان دهند.

ابواحمد سخنگوي گردان هاي القدس گفت: توافقي براي آتش بس به دست آمده است و قرار بود از ساعت نه و نيم ديشب به اجرا گذاشته شود و بر همين اساس همه اقدامات نظامي عليه فلسطينيان در مقابل توقف حملات نيروهاي مقاومت، متوقف شود ولي اسرائيل طبق معمول آتش بس را رعايت نکرد و از ديشب تا صبح امروز پنج بار آتش بس را نقض کرد و مقاومت نيز به صورت محدود به اين حملات واکنش نشان داد.

در ادامه با اشاره به پايبندي حماس و جهاد اسلامي به آتش بس آمده است: ظاهرا برخي گروه هاي کوچک فلسطيني که خارج از سيطره دولت غزه هستند اقدام به نقض آتش بس کردند. از سوي ديگر اختلاف نظرها و تناقض هايي نيز در ميان مسئولان سياسي اسرائيل ديده مي شود به گونه اي که حزب کار به رهبري ايهود باراک آتش بس با حماس را ترجيح مي دهد حال آن که ليکود و رهبر آن بنيامين نتانياهو همچنان در خصوص استفاده از برگه غزه در انتخابات آينده ترديد دارد.

برچسب ها: صهیونیستی ، فلسطین ، حمله ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار