وزیر سابق امور خارجه گفت: آمریکا فکر می‌کند هنوز با فشار می‌تواند ایران را به تسلیم وادارد و به همین خاطر به تحریم‌های متعدد و پی‌در‌پی روی آورده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ منوچهر متکی دیروز در نشست با دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی و در تشریح مسائل اقتصادی و داخلی ایران اسلامی افزود: اینکه عدالت‌خواهی و عدالت‌محوری و توزیع عادلانه ثروت در کشور که به عنوان میثاق ملی مورد تاکید قرار گرفته و از سوی مسئولان مورد هدف‌گذاری است، شکی وجود ندارد، اما در کنار آن برخی نارسایی‌ها و مشکلات را نیز باید پذیرفت.

وی گفت: کشور ما در دهه‌های مختلف در شرایط غیرعادی و ویژه قرار گرفته و خارج از عناصر اقتصادی و اجتماعی بر تحولات تأثیر گذاشته که برای دفع این تحریم‌ها و تهدیدها طراحی ویژه مورد نیاز است.

متکی افزود: ‌در این شرایط ویژه رویکرد ما باید دو وجهی باشد که هم با مدیریت بهتر و شایسته بتوان فشارها را کاهش داد و هم اینکه از ظرفیت‌های داخلی با نهایت تدبیر و برنامه‌ریزی برای رسیدن به وضعیت مثبت و فوق‌العاده در آرام کردن فضای جامعه استفاده کرد.

این فعال اصولگرا در ادامه گفت: در حوزه تحریم بدون آن که بخواهیم تحلیل‌ها و واقعیت‌های داخلی و خارجی را ببینیم و یا آن را نقد کنیم، نمی‌توانیم با این موضوع برخورد یک‌جانبه داشته باشیم بلکه بهتر است شرایط را خوب ارزیابی کنیم و سپس بتوانیم دفاع حقیقی از موضع کشورمان در برابر تحریم‌ها داشته باشیم.

متکی افزود: می‌توانیم با شرایط پیش آمده و با تبعیت از مقام معظم رهبری و همدلی سه قوه از این شرایط عبور کنیم به شرط آن که همدلی و هم‌افزایی و در شرایط ویژه تدبیر و رفتار عقلانی را در پیش بگیریم.

وزیر سابق امور خارجه ایجاد رابطه آمریکا با ایران را منوط و مشروط به چند چیز دانست و گفت: اولین شرط این است که در ایجاد رابطه با رویکرد جدید بین دو کشور اراده‌ها نشان دهد که هر دو طرف حسن نیت دارند که این باید از طرف آمریکایی‌ها بیشتر مورد توجه و تاکید قرار گیردب/.

برچسب ها: اردبیل ، مسائل ، اقتصادی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.