معاون اول رئيس جمهور اعلام کرد؛

در بخش ترانزيت 23 درصد رشد کرده ايم

امسال در بخش ترانزيت جاده اي 23 درصد نسبت به سال گذشته پيشرفت داشتيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رحيمي در مراسم افتتاح فاز اول آزادراه همت به کرج با اشاره به اينکه راه در اقتصاد کشور و شکوفايي آن نقس به سزايي دارد گفت: هيچ کشوري بدون گسترش شبکه راه ها اقتصاد آن شکوفا نمي شود.

وي افزود: همه کشورهاي دنيا راه هاي متعدد، هموار و متناسبي دارند که اقتصاد آنها برپايه گسترش شبکه هاي راهي متکي است.

رحيمي اظهار داشت: کشور ما با وسعت بالا براي اتصال شهرها و استان ها نيازمند هزينه اي بالاست و هر کدام از استان ها و شهرهاي کشور از نظر وسعت با وسعت کشورهاي ديگر قابل قياس نيست.

معاون اول رئيس جمهور با بيان اينکه اگر هر 6 ماه يک بار در کشور يک بزرگراه يا آزادراه احداث شود باز هم نيازمند توسعه شبکه راهي هستيم چرا که به ميزان گسترش شبکه راه ها تعداد وسيله نقليه و جمعيت در حال افزايش است.

وي از وزير راه و شهرسازي خواستار شد که طراحي ويژه اي براي احداث شبکه راه هاي کشور به خصوص آزادراه تهران- کرج داشته باشند و راه هاي متعددي را براي اتصال اين مسير به نقاط مختلف کشور ايجاد کنند.

وي تصريح کرد:‌ جالب است بدانيد هرچه سرمايه گذاري براي احداث شبکه راه ها صورت بگيرد در مصرف بنزين نيز صرفه جويي قابل ملاحظه اي انجام مي شود به طوري که اگر آزادراه تهران- کرج را در نظر بگيريم روزانه 220 هزار خودرو در اين دو شهر در رفت و آمد هستند و به دليل توقف و حجم ترافيک اگر هر کدام از خودروها 1 ساعت ديگر به مقصد برسند در اين 1 ساعت حداقل 5 ليتر بنزين بيشتر هدر مي رود که با يک حساب سرانگشتي مي توان گفت بيش از 1 ميليون و 200 هزار ليتر بنزين هدر مي رود که در صورت صرفه جويي در همين ميزان بنزين  سالانه 365 ميليون دلار صرفه اقتصادي خواهيم داشت.

رحيمي ادامه داد: اطراف استان البرز بايد راه هاي متعددي طراحي شود که دولت براي اين منظور بايد پروژه ها را به بخش خصوصي واگذار کند.

معاون اول رئيس جمهور با  اشاره به اينکه در آسيا 4 هزار ميليارد دلار حجم بازار حمل و نقل است گفت: از اين ميزان مقدار اندکي را کشور ما به خود اختصاص داده به طوري که امسال در بخش ترانزيت 23 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته ايم و در 3 سال دولت نهم و دهم نسبت به 4 سال گذشته خود تنها 75 درصد در ترانزيت رشد داشتيم که هنوز در مقايسه با بسياري از کشورها عقب تر هستيم.

من از وزير راه و شهرسازي تقاضا دارم براي توسعه راه هاي کشور يک فکر اساسي با توان بخش خصوصي داشته باشند که اميدوارم دولت در همه جنبه ها براي توسعه راه ها اقدامات اساسي را انجام دهد./عب
برچسب ها: ترانزیت ، جاده ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار