هشدار نتانياهو به ادامه حملات به غزه

شليک هاي پراکنده موشک از نوار غزه، براي چهارمين روز متوالي جنوب اراضي اشغالي را هدف قرار داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، شليک هاي پراکنده موشک که روز دوشنبه براي چهارمين روز متوالي به جنوب اسرائيل اصابت کرد، کشورهاي منطقه را از تشديد درگيري ها بين اسرائيل و فلسطينيان نگران کرده است.

 مصر تلاش مي کند آتش بس برقرار شود و اسرائيل نيز هشدار مي دهد اين اقدامات زمينه واکنش هاي شديدتري را ايجاد مي کند.

بنيامين نتانياهو در جمع سفراي خارجي سخنراني کرد. بسياري اين اقدام را تلاشي پيش دستانه براي جلب همراهي بين المللي با واکنش هاي شديدتر اسرائيل مي دانند. اقدامات تهاجمي اسرائيل در غزه در سال دو هزار و هشت تا دو هزار و نه، تلفات غيرنظامي زيادي در بر داشت.

نتانياهو در سخنراني خود در شهر بندري اشکلون که در تيررس حملات موشکي فلسطينيان قرار دارد، گفت: «ما به منظور حفظ حق مردممان در دفاع از خود، هر اقدام لازم را براي متوقف کردن اين حملات موشکي انجام مي دهيم. اين فقط حق ما نيست بلکه وظيفه ما است».

در اين جلسه گيلاد اِردان وزير محيط زيست و از اعضاي بانفوذ حزب ليکود نتانياهو گفت هدف از اين سخنراني، آماده کردن افکار عمومي با «چيزي است که قرار است رخ دهد».

وي افزود ممکن است در چند ساعت آينده واکنش هاي شديدي از طرف اسرائيل ابراز شود.

غزه را جنبش اسلام گراي حماس اداره مي کند که حق موجوديت اسرائيل را به رسميت نمي شناسد. اين گروه گرچه در حملات موشکي روزهاي آغازين هفته دخالت داشت، هر گونه دخالت خود را در حملات روز دوشنبه انکار مي کند. ارتش اسرائيل اعلام کرد فلسطينيان در صبح امروز يازده موشک پرتاب کرده اند در هفتاد و دو ساعت گذشته نيز بيش از صد و ده موشک به جنوب اسرائيل شليک شده است.

نتانياهو تاکيد کرد يک ميليون اسرائيلي که حدود يک هشتم جمعيت اسرائيل است، در معرض خطر هستند.

بر اثر گلوله باران غزه که از شنبه به دست اسرائيل صورت گرفته است، شش فلسطيني از جمله چهار غيرنظامي کشته و چهل نفر نيز مجروح شده اند.

گروه هاي کوچک تري نظير سازمان سلفي ها که گروهي تندرو به شما مي رود، مسئوليت حملات موشکي روز دوشنبه به جنوب اسرائيل را بر عهده گرفته است.

حماس قرار است با ديگر گروه هاي فلسطيني براي بررسي شرايط موجود، تشکيل جلسه دهد.

 اسرائيل تمايل چنداني براي درگير شدن در جنگ با غزه ندارد زيرا اين امر روابط آن را با دولت جديد مصر که گرايش هاي اسلام گرايانه دارد، تيره مي کند. در عين حال نتانياهو مايل نيست پيش از انتخابات بيست و دو ژانويه، ضعيف به نظر برسد به ويژه آنکه نظرسنجي ها نشان مي دهد وي پيروز ميدان خواهد بود.

برچسب ها: نتانیاهو ، غزه ، حمله ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار