سقوط جوانان در چنگال سودجویان اینترنتی، تهدیدی بزرگ بر تخریب فرهنگ و گسترش انحراف ها و آسیب های اجتماعی است.

امان اله قرایی مقدم جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: مجرمان اینترنتی عامل بسیار مهمی در ترویج و ترغیب فرهنگ، افکار، ذهن و رفتارهای اجتماعی اند.

وی افزود: آنها با طراحی برنامه و با اهدافی خاص اقدام به شایعه سازی، بدبینی سیاسی و اقتصادی، ترویج پوشش، افکار و عقاید نادرست، ایجاد اضطراب، استرس، ترس و دلهره، گسترش انواع آسیب ها، تضعیف امنیت، نابودی اعتماد عمومی و اجتماعی می کنند.

قرایی مقدم اشاره کرد: با ترویج گویش نامناسب و تخریب فرهنگ که بیانگر عدم تناسب با ادبیات، فرهنگ و ریشه ی ایرانی با استفاده از کلمات و جملاتی خاص مانند ما را گرفتی، پیچوندی و امثال اینها جوانان را دچار بحران شخصیت، هویت و مجبور به حضورشان با ظاهری مشابه زنان و استفاده از لباس های تنگ و نامناسب در جامعه می کنند.

سودجویان اینترنتی با تخریب باورهای دینی و تشکیل گروه ها و باندهای غیر مذهبی از جمله شیطان پرست ها، همجنس گرا و غیره باعث گرایش افراد جامعه در قشرهای مختلف به این گروه ها و تضعیف امنیت می شوند.

قرایی مقدم افزود: آنها با تولید غیر قانونی مواد مخدر صنعتی، تعیین نوع مواد مخدر و سیگار باعث افزایش و سیر صعودی قیمت این مواد در جامعه می شوند.

وی تاکید کرد: سودجویان اینترنتی، با استفاده نامطلوب از اینترنت و برقراری ارتباط با مردم به ویژه جوانان از طریق رایانه و گوشی های همراه باعث شست و شوی مغزی آنان و تخریب فرهنگ، افکار و باور و رفتارهای اجتماعی می شوند.

قرایی مقدم با اشاره به نقش پیشرفت و تکنولوژی در گسترش آسیب های اجتماعی گفت: وجود امکانات بیشتر باعث آسیب های بیشتر و دسترسی خانواده های ثروتمند و متوسط به اینترنت، زمینه ساز تضعیف معنویات، اعتقادها، باورهای دینی، تخریب فرهنگ و افزایش روابط نامشروع در جامعه است.

وی افزود: آشنایی مردم با شخصیت و اهداف مجرمان و سودجویان اینترنتی، تقویت ارزش های علمی، هنری، فرهنگی و مذهبی، ترویج فرهنگ ایران در بین جوانان، از جامعه به طور چشمگیری در برابر آسیب های اجتماعی محافظت می کند./ز

برچسب ها: سقوط ، چنگال ، اینترنت ، تهدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار