مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: اراضی پایاب سدها و حاشیه رودخانه ارس بخصوص در شهرستان خدآفرین بستر مناسبی برای تولید علوفه در استان مهیا شده است.

سعید سلیمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: کشت و تولید ذرت علوفه ای در آذربایجان شرقی و طی سال های آینده افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: توسعه کشت ذرت علوفه ای از نظر الگوی کشت در اراضی ویژه و دارای آب اضافی میسّر است.

سلیمانی با یادآوری تولید 200 هزار تن ذرت خوشه ای در سال جهاد اقتصادی افزود: کشت و تولید ذرت علوفه ای در آذربایجان شرقی طی سال های آینده افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به گنجاندن ذرت علوفه ای در الگوی کشت تصریح کرد: توسعه کشت ذرت علوفه ای از نظر الگوی کشت در اراضی ویژه و دارای آب اضافی امکانپذیر بوده و تقاضا محوری در برنامه پنجم توسعه را باید یکی از دلایل تاثیرگذار در افزایش سطح زیر کشت و تولید علوفه در آذربایجان شرقی بدانیم.

سلیمانی ادامه داد: تقاضا محوری در برنامه پنجم توسعه را باید یکی از دلایل تاثیرگذار در افزایش سطح زیر کشت و تولید علوفه در آذربایجان شرقی بدانیم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اظهار داشت: ثبت قراردادی فیمابین اتحادیه دامداران استان و تولیدکنندگان گیاهان علوفه ای، دامداران را از نیاز به علوفه بیمه می کند.

وی یادآور شد: با اجرایی شدن این طرح 40 هزار هکتار به سطح زیر کشت گیاهان علوفه ای اضافه می شود.

سلیمانی با اشاره به راهکارهای افزایش تولید علوفه در استان تاکید کرد: اجرای بهزراعی، اصلاح رقم های مناسب، کشت علوفه در اراضی کم بازده و یا اراضی شیب دار خودکفایی علوفه در استان را در پی دارد.

وی متذکر شد: سالانه 300 هزار تن علوفه از همدان وارد می شود. #

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.