فرماندار شوش گفت: برداشت محصول ذرت دانه‌ای این شهرستان امسال با استفاده از 125 دستگاه کمباین انجام می‌‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ عبدالرضا سعیدی‌نیا اظهار داشت: استفاده از این تعداد دستگاه کمباین در امر برداشت محصول ذرت دانه‌ای در شوش باعث سرعت برداشت این محصول می‌شود و این کمباین‌ها بومی هستند.

وی افزود: در شهرستان شوش در سال‌جاری 42 هزار هکتار از اراضی مستعد کشت زیر کشت رفته است و پیش بینی می‌شود از هر هکتار 4.5 تن محصول برداشت شود.

سعیدی نیا با اشاره به اینکه برداشت ذرت دانه‌ای امری زمان‌بر است، تاکید کرد: پس از برداشت، محصول به مراکز ذرت خشک‌کنی شهرستان شوش منتقل می‌شود.

فرماندار شوش با تاکید بر ضرورت همکاری دستگاه‌های متولی در این خصوص، تصریح کرد: ادارات برق و گاز هشیار باشند که با اختلال در شبکه‌ها در امر برداشت و خشک کردن ذرت در سطح شهرستان شوش اختلالی ایجاد نشود و در این روزها مشکلات شبکه برق و گاز را به حداقل برسانند.

سعیدی‌نیا با اشاره به اینکه ذرت دانه‌ای در سال‌جاری در شوش به صورت توافقی خریداری می‌شود، افزود: در حال حاضر قیمت خرید ذرت دانه‌ای شش هزار و 400 ریال تعیین شده است.

وی خاطر نشان کرد: همه وجه مورد توافق باید در اسرع وقت به کشاورزان پرداخت شود و در این باره دستگاه‌های متولی باید اقدام کنند.
 شهرستان شوش به دلیل اراضی مستعد کشت و تولید محصولات متعدد کشاورزی به عنوان قطب کشاورزی در استان خوزستان معروف است./س
برچسب ها: جمع آوری ، ذرت ، شوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.