پس از آنکه شورشیان سوریه در تهدیدی که شبکه الجزیره آن را پخش کرد از نمایندگی‌های سیاسی خارجی در دمشق خواستند تا ظرف 72 ساعت سوریه را ترک کنند، وزارت خارجه روسیه این اولتيماتوم را غيرقابل قبول خواند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم،  الکساندر لوکاشویچ در بیانیه خود یادآوری کرد: عاملان این تهدید از کشورهای مختلف خواستار خودداری از اعزام مقامهای خود به سوریه و برقراری تماس با حکومت این کشور شدند.
 
سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: آنها هشدار دادند در غیر این صورت ، چنین اقدامی به معنای شرکت در خونریزیها و کشتار مردم سوریه و غارت ثروت های آن و نابودی امید آن برای آزادی و دمکراسی تلقی خواهد شد.
 
لوکاشویچ در بیانیه خود گفت: به دقت اوضاع سوریه را پیگیری می‌کنیم و نگران تشدید فعالیت های تروریستی و افراط گرایی سیاسی و مذهبی از جمله خشونت و آزار اقلیت های قومی و مذهبی در این کشور در ماه‌های اخیر هستیم.
 
وی اضافه کرد: پیش تر هم از تهدیدهای جنگجویان برای سرنگونی هواپیماهای مسافربری در حریم هوایی سوریه ابراز ناراحتی کردیم و در حال حاضر تهدید به کارکنان نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی، به این مساله اضافه شده است.
 
سخنگوی وزارت خارجه روسیه با غیرقابل قبول خواندن این اولتیماتوم جنگجویان گفت: تاکید داریم که آینده سوریه نباید با افرادی که بر شیوه های تروریستی و استفاده از زور تکیه دارند مرتبط باشد.
 
وی افزود: به نوبه خود هیچ راه دیگری جز راه حل مسالمت آمیز توسط طرف های سوری و بدون مداخله خارجی برای حل و فصل مسایل سوریه نمی بینیم و بار دیگر از همه طرف های مناقشه در این کشور دعوت می کنیم خونریزیها را متوقف و روند سیاسی را آغاز کنند.
برچسب ها: روسیه ، مسکو ، تهدید ، لوکاشویج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار