برخي از افرادي كه اينترنت را كنار مي گذارند مي خواهند با اين كار وقت بيشتري داشته باشند و برخي ديگر از اين كه در اينترنت در زندگي ديگران سرك بشكند كلافه شده اند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، کارشناسان از چندی پیش درباره مضرات افراط و غرق شدن مردم در فضای مجازی هشدار داده اند و اکنون موسسات رسمی تحقیقاتی اروپا اعلام کرده اند که فرانسوي ها آنچنان از اينترنت و جنجال هاي شبكه هاي اجتماعي نظير فيس بوك به ستوه آمده اند كه 20 درصد آنها استفاده از اينترنت را كامل كنار گذاشته اند يا كار با آن را بسيار محدود كرده اند.

بر اساس این آمارها، هفت درصد افراد 35 تا 59 ساله اي كه با اينترنت قهر كرده اند قشر مرفه و فعال يا بازنشستگان جوان هستند. آنها مي گويند با اينترنت خلوت و زندگي خصوصي خود را از دست داده اند و از آثار سوء‌ اينترنت بيم دارند.

سه و هشت دهم درصد كساني كه اينترنت را كنار گذاشته اند جنبه هاي منفي اقتصادي اينترنت را در نظر داشته اند و چهار درصد افراد كه بيشتر سالخورده هستند مي گويند آموزش لازم را براي استفاده از اينترنت نديده اند يا اينترنت جاذبه اي براي آنها نداشته است.

سه و چهار دهم درصد نيز كه بين 25 تا 49 سال سن دارند از بيم آن كه تجربه زندگي واقعي را از دست بدهند از اينترنت دل كنده اند.

نتايج تحقيقات موسسه هاواس مديا فرانس حاكي است برخي از افرادي كه اينترنت را كنار مي گذارند مي خواهند با اين كار وقت بيشتري داشته باشند و برخي ديگر از اين كه در اينترنت در زندگي ديگران سرك بشكند كلافه شده اند و مي خواهند بار ديگر لذت مطالعه ، بيرون رفتن و معاشرت با دوستان حقيقي را تجربه كنند.

متخصصا با اشاره به خطر منزوي شدن افرادي كه بيش از اندازه از اينترنت استفاده مي كنند تاکید می کنند که در فرايند معتاد شدن افراد نوعي انزجار از زندگي و علاقه به ترك زندگي اجتماعي وجود دارد اما در اينترنت اين نكته انحرافي وجود دارد كه كاربرها تصور مي كنند وارد يك جامعه مجازي شده اند و تصور و توهم زندگي اجتماعي را دارند به همين خاطر تشخيص اين اختلال رواني دشوارتر است به خصوص كه در دنياي امروز استفاده از اينترنت در همه جا ممكن و مقدور است.

در سال 2010 ميلادي 64 درصد خانواده ها در فرانسه به اينترنت دسترسي داشتند كه اين ميزان در سال 2000 ميلادي تنها شامل 12 درصد خانواده ها بود. 23 ميليون و 200 هزار نفر نيز در شبكه اجتماعي فيس بوك عضو هستند كه به معناي نيمي از كاربران اينترنت در فرانسه است و بيش از يك ميليون و 600 هزار نفر نيز در توئيتر فعال هستند. به طور ميانگين هر فرانسوي نزديك به چهار ساعت از محل كار يا در منزل با اينترنت مشغول به كار است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار