مقامات پاکستاني اعلام کردند صلاح الدين رباني فرستاده صلح افغانستان براي ديداري سه روزه وارد اسلام آباد شد و قرار است در اين سفر درخصوص نقش پاکستان در ترغيب طالبان به پيوستن به روند آشتي در افغانستان، گفتگو کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛‌ وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد صلاح الدين مذاکراتي را با مقامات مربوطه راجع به روند صلح و آشتي در افغانستان برگزار خواهد کرد.

رباني در اين سفر با رئيس جمهور و نخست وزير پاکستان ديدار مي کند و مذاکراتي رسمي را با وزير امور خارجه اين کشور برگزار خواهد کرد. رباني همچنين با مقامات ارشد نظامي پاکستان ديدار خواهد کرد.

منابع رسمي اعلام کردند هيئت افغانستان عصر دوشنبه مذاکراتي را با حنا رباني کهر وزير امور خارجه پاکستان برگزار مي کند.

منابع افغان روز دوشنبه اعلام کردند سفر صلاح الدين رباني پيشتر دو بار به تعويق افتاده بود زيرا دو طرف در خصوص دستور کار اين سفر و جزئيات نشست هاي پيشنهادي اين شورا در پاکستان توافق نکرده بودند.

يک منبع افغان گفت : شوراي صلح به طور جدي از پاکستان خواهد خواست به منظور يافتن راه حلي سياسي پيش از خروج نيروهاي خارجي از افغانستان در سال دو هزار و چهارده ميلادي، گام هايي عملي را براي کمک به روند صلح بردارد زيرا زمان خروج نيروهاي خارجي از افغانستان به سرعت نزديک مي شود .

کشورهاي عضو سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) موافقت کرده اند واگذاري مسئوليت تامين امنيت به نيروهاي امنيتي افغانستان از سوي نيروي بين المللي کمک به تامين امنيت افغانستان موسوم به ايساف، در سال دو هزار و يازده ميلادي آغاز و تا پايان سال دو هزار و چهارده ميلادي خاتمه يابد.

يک منبع افغان خاطر نشان کرد اعضاي شوراي صلح افغانستان همچنين به دنبال ديدارهايي با سران احزاب سياسي و مذهبي پاکستان براي جلب حمايتشان در خصوص روند آشتي هستند.
وي افزود سفارت افغانستان در اسلام آباد در حال فراهم کردن مقدمات اين ديدارهاست.
مقامات افغان گفتند رباني از پاکستان خواهد خواست سرکردگان طالبان افغانستان را که در پاکستان دستگير شده اند، آزاد کند.

آنها گفتند هيئت افغانستان همچنين عبور ايمن سرکردگان طالبان و خانواده هايشان را که خواستار پيوستن به روند صلح هستند، خواستار خواهد شد.جليل عباس جيلاني معاون وزير امور خارجه پاکستان سفر هيئت افغانستان را براي روند صلح در اين کشور بسيار مهم خواند.وي در اسلام آباد به خبرنگاران گفت پاکستان همه توان خود را براي کمک به روند آشتي در افغانستان به کار خواهد گرفت.

برچسب ها: افغانستان ، پاکستان ، صلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار