مربي تيم ملي ژيمناستيک هنري، گفت: با وجود رتبه بسيار خوبي که ملي پوشان در نيمه نهايي کسب کردند، کسب اولين مدال آسيايي دور از دسترس نيست.

روح الله وين، مربي تيم ملي ژيمناستيک هنري، در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: ملي پوشان نزديک به 2 ماه در اردوي آماده سازي بسر بردند و مسابقات آسيايي چين که در حال برگزاري است، اولين عرصه اي بود که ملي پوشان در قسمت تيمي رتبه 6 را به خود اختصاص دادند.

وي با بيان اينکه براي اولين بار در تاريخ ژيمناستيک ملي پوشان با رتبه عالي به فينال راه يافتند، تاکيد کرد: هادي خناري نژاد با رتبه 2 در دار حلقه و سعيد رضا کيخا با کسب رتبه 4 فيناليست شدند و امکان اينکه براي اولين بار به مدال آسيايي برسند، بسيار زياد است و اين اتفاق يعني ژيمناستيک در کشور روند بسيار خوبي را طي مي کند.

وي در ادامه افزود: قبل از تغيير رياست فدراسيون، تمام باتجربه هاي ژيمناستيک خارج از کادر فني بودند، اما با ورود رياست و دبير جديد اين روند تغيير کرد و در حال حاضر بهترين هاي اين رشته ورزشي در اختيار تيم ملي قرار دارند.

مربي تيم ملي ژيمناستيک هنري، تصريح کرد: برنامه ريزي هايي که در آستانه اين مسابقات براي تيم ملي انجام گرفت ضعيف بود؛ چرا که فدراسيون با کمبود بودجه مواجه است و از طرف ديگر زيرساخت هاي ژيمناستيک نيز ضعيف است و برنامه ريزي هاي دقيقي را مي طلبد تا بتوانيم با اطمينان بيشتري در مورد پيشرفت اين رشته صحبت کنيم و به اين ترتيب حتي به رتبه هاي نخست در آسيا دست پيدا کنيم.

وين در خصوص حضور مربي اوکرايني در کادر فني تيم ملي، بيان داشت؛ گنادي همچنان با فدراسيون قرارداد دارد و با وجود نتيجه خوبي که ملي پوشان تا به اينجا کسب کرده اند، وي نمره قبولي خود را دريافت مي کند، اما بايد گفت وجود يک مربي خارجي کافي نيست و بايد در تمام استانها يک مربي خارجي فعال داشته باشيم تا تمرينات يکنواخت شود.
وي از ساخت مدرسه ژيمناستيک خبر داد و گفت: کادر فني و رياست فدراسيون قصد تاسيس اين مدرسه در داخل و خارج از کشور را دارند.

 در ابتدا قرار بود اين آکادمي در چين تاسيس شود، اما اين تصميم لغو شد، ولي حتما در داخل کشور اين مدرسه تاسيس مي شود تا تمرينات ورزشکاران اين رشته به صورت منظم و حرفه اي ادامه پيدا کند./آق
برچسب ها: مربی ، ژیمناستیک ، هنری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار