تمرین درمانی در آب رویکرد درمانی جامعی است که با استفاده از تمرینات در آب برای توانبخشی در بسیاری از بیماری های دارای علایم درد کاربرد دارد.

آزاده ریاحی کارشناس ارشد کار درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  تمرین آب درمانی در آب رویکرد درمانی جامعی است که امروزه با استفاده از تمرینات در آب برای توانبخشی در بسیاری از بیماری های دارای علایم درد، ضعف عضلانی، اختلال تعادل، کاهش دامنه حرکتی، تاخیر رشد حرکتی و حتی تخفیف برخی از علایم روانی کاربرد دارد.

وی گفت: به واسطه خاصیت آب در کاهش نیرو های وارده بر مفاصل و احساس کاهش وزن، انجام تمرینات حرکتی در آن سبب افزایش میل به حرکت، کاهش درد و اسپاسم کنترل و اصلاح حرکات بدون عواقب خطرناک می گردد.

ریاحی اظهار کرد: به علاوه تمرین در آب و حرکت ملایم در آن برای حفظ تعادل و تحریک بیشتر حس عمقی و انتقال تمرینات بدون وزن و در جهت جاذبه به تمرینات خلاف جهت جاذبه، تحملی و حتی مقاومتی در خشکی مناسب است.

کارشناس ارشد درمانی عنوان کرد: انجام تمرینات درمانی در آب باعث تلاش بیشتر بدون ترس، افزایش اعتماد به نفس، کاهش اضطراب و افزایش عملکرد قلبی ریوی می شود./ع2
برچسب ها: آب ، درمان ، بیمار ، اضطراب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار