آژانس بین المللی انرژی دوشنبه پیش بینی کرد به سبب مصرف انرژی در بخش حمل و نقل ، تقاضای جهانی برای نفت در سال 2035 با 14 درصد افزایش، به 99 میلیون و 700 هزار بشکه در روز برسد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیش بینی امروز آژانس در حدود 700 هزار بشکه بیشتر از پیش بینی های سابق آن است.

این آژانس که از منافع کشورهای مصرف کننده حمایت می کند در پیش بینی های خود، اعلام کرد؛ متوسط بهای هر بشکه نفت که کشورهای مصرف کننده وارد می کنند و اکثر آنها از کشورهای اروپایی ، آمریکا ، ژاپن و کره جنوبی هستند، در سال 2035 به 125 دلار در هر بشکه خواهد رسید.
در گزارش این سازمان آمده است؛ رشد مصرف نفت در کشورهای نوظهور به ویژه در بخش حمل و نقل در چین ، هند و خاورمیانه ، کاهش تقاضا در کشورهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه را جبران خواهد کرد و در نتیجه به شکل قابل توجهی مصرف نفت افزایش می یابد.
این گزارش افزود؛ بخش حمل و نقل هم اکنون نیمی از نفت جهانی را مصرف می کند و این میزان با افزایش تعداد خودروها به یک میلیارد و هفتصد میلیون دستگاه خودرو و افزایش تقاضا در بخش حمل ونقل زمینی کالا ، افزایش خواهد یافت.
همچنين؛ این آژانس درباره تولید نفت پپش بینی کرد، در دهه کنونی سهم کشورهای غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در تولید نفت افزایش یابد.
برچسب ها: تقاضا ، جهان ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار