کنار رفتن مصطفی هاشمی از سرمربیگری تیم بسکتبال مهرام و بیرون ماندن وی را باید یکی از عجایب شروع لیگ ایران دانست. زمان بندی این اتفاق به گونه ای بود که هاشمی فرصت مذاکره با تیم های دیگر را هم نداشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، لیگ بسکتبال ایران به شروع مسابقات بدون مصطفی هاشمی عادت ندارد. حرکات خاص، مصاحبه ها و جملات همیشگی هاشمی یکی از مشخصه های لیگ بود که بسکتبال دوستان به آن عادت داشتند اما امسال در اتفاقی دور از ذهن ، فصل جدید بازیها بدون سرمربی تیم قهرمان شروع شد و با وجود اینکه به نظر می رسید با کمی صحبت هاشمی به تیم خود بازگردد اما در نهایت بچروویچ سرمربی تیم ملی جای وی را بر روی نیمکت مهرام گرفت.

شرایط زمانی این جابه جایی هم به شکلی بود که تکلیف نیمکت تمام تیم های سوپر لیگی از مدتها قبل مشخص شده و دیگر فرصتی برای مذاکره با تیم های دیگر نیست. در حالی که در فصل تابستان تیم های دیگری قصد جذب مصطفی هاشمی را داشته برای مذاکره با وی هم اقدام کردند اما سرمربی فصل قبل مهرام در نهایت ماندن در این تیم با حفظ بازیکنان اصلی را ترجیح داد.

اما در جریان جدایی هاشمی برخی فدراسیون و شخص مشحون را مقصر می دانند که این اواخر ارتباط چندان خوبی با هاشمی نداشت و آمدن بچروویچ به مهرام و تامین برخی هزینه های مربی خارجی از این طریق را هم شاهدی بر این اتفاق می دانند و گروهی دیگر هم باشگاه مهرام را به خاطر حفظ نکردن اعتبار هاشمی و نحوه قطع همکاری زیرسوال می برند.

نکته این جاست که اگر باشگاه مهرام قصد استفاده از این سرمربی را در فصل جدید نداشت باید پیش تر و در فصل تابستان صحبتهای خود را با وی نهایی می کرد تا فرصتی هم برای به توافق رسیدن با تیم های دیگر پیش آید اما تصور اینکه عدم توافق دو طرف پس از فصل نقل و انتقالات و در ابتدای فصل ناگهانی بوده به خصوص با اعلام اینکه بحث مالی در میان نیست کمی سخت به نظر می رسد.

مصطفی هاشمی هم در برابر این جریانات سکوت کرده اما اهالی بسکتبال با شناخت از وی و میزان علاقه و وابستگی اش به این رشته؛ به خوبی از عمق ناراحتی این مربی خبر دارند. قطعا زمان دوری هاشمی از بسکتبال طولانی نخواهد بود، با این وجود تا آن زمان جای این مربی در کنار نیمکت های سالن آزادی خالی خواهد بود./آق

برچسب ها: هاشمی ، مهرام ، بسکتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار