شبکه بلومبرگ اعلام کرد سرمايه گذاران جهاني، بالغ بر يک تريليون دلار از سرمايه هاي خود را در پي انتخاب مجدد اوباما از بازارهاي بورس اروپا و آمريکا بيرون کشيدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بلومبرگ، در پي انتخاب مجدد اوباما به رياست جمهوري آمريکا، تعداد گزارش ها و خبرها در رسانه ها و مطبوعات آمريکايي درباره تلاش دولت و کنگره اين کشور براي پرهيز از فرو افتادن آمريکا در پرتگاه مالي، به شدت افزايش يافته است.  
مجري اين شبکه افزود، در حالي که سياستمداران دمکرات و جمهوريخواه اغلب از اين که دو طرف بتوانند بر سر تدابيري که از سقوط آمريکا در پرتگاه مالي جلوگيري کند به توافق برسند، ابراز اميدواري مي کنند، سرمايه گذاران در بازارهاي بورس آمريکا و اروپا بسيار نوميد هستند و اصولاً از اين مسئله بسيار بيمناک اند.  
به عنوان مثال ، بلافاصله پس از انتخاب مجدد اوباما، شاخص هاي سهام آمريکا، به خصوص شاخص اس اند پي پانصد در بازار بورس آمريکا به ميزان قابل توجهي کاهش نشان داد.  
مجري اين شبکه تأکيد کرد: دقيقاً يک روز پس از اعلام پيروزي باراک اوباما در انتخابات اخير رياست جمهوري آمريکا، سرمايه گذاران بين المللي، بيش از يک تريليون (هزار ميليارد) دلار از سرمايه هاي خود را از بازارهاي بورس جهاني، به خصوص از بازارهاي بورس آمريکا و اروپا، خارج کردند که باعث سقوط شاخص هاي سهام در اين بازارها شد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار