جامعه ‌شناس حوزه دینی، مذهبی گفت: فرهنگ اسلامي به علت آئین و آداب قابل قبول و حفظ مفاهیمی همچون اعتدال در میان ایرانیان و از سوي ديگر توسعه فکری مردم و تعامل با دیگر ملل توانسته از ديرباز به عنوان ملاک و معیار اصلی برای مردم قابل توجه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ثقفی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه سبك زندگی در واقع پیاده‌سازی نحوه و اصول زندگی ايده‌آل در فرهنگ ایرانی است اظهار داشت:‌ بازگشت فرهنگ ايراني به زندگي مردم نيازي است که تمام افراد جامعه بايد به آن توجه ويژه داشته باشند.

وی در ادامه افزود: شاكله زندگی ایرانی به دليل تنوع در فرهنگ و سنن، تاثيرگذاري از فرهنگ اسلامي و نقش اساسي مقوله  فرهنگ براي دستيابي به سبك زندگي ايده‌آل قابل بحث است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به غناي فرهنگي در کشور گفت:‌ متاسفانه فرهنگ باستاني ما اكنون فقط در برخی نمادهای ملی به جاي مانده و جاي آن را فرهنگ منحط غربی از طریق رسانه‌ها و تبلیغات پر کرده است.

وي اضافه كرد: فرهنگ اسلامي به علت آئین و آداب قابل قبول و حفظ مفاهیمی همچون اعتدال در میان ایرانیان و از سوي ديگر توسعه فکری مردم و تعامل با دیگر ملل توانسته از ديرباز به عنوان ملاک و معیار اصلی برای مردم قابل توجه باشد.
 
این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: اعتدال در اخلاق و‌ سبک زندگی در فرهنگ اسلامي از مجموعه اصول نظریه‌هایی‌اند كه یک روش زندگی را برای غالب مسلمانان ایرانی به وجود آورده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ثقفي با اشاره به مخاطبان اجرای اصول درست سبک زندگی در کشور اظهار داشت: گروه‌هایی که نقش تربیتی و فکری در جامعه بر عهده دارند، طبقات فرهنگی، نهاد دولت، روحانیون، خانواده‌ها، رسانه‌، رهبران سیاسی و چهره‌های شاخص فرهنگی، مذهبی می‌توانند در كشور به عنوان عوامل موثر در بازگشت سبك زندگي ايراني به زندگي مردم تاثیر‌گذار باشند.

جامعه‌شناس حوزه دینی، مذهبی در پایان به پیگیری نهادهای مختلف در اجرای بهتر سبک زندگی در کشور خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، صدا و سیما و نخبگان فرهنگی و اساتید به عنوان عوامل و ارگان‌های تاثیرگذار  در اين عرصه قابل ذکر هستند.
انتهاي پيام/

 


 

برچسب ها: ثقفی ، آداب ، سنن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار