سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: مطابق مقررات NPT کشور پذيرنده بازرسين آژانس اين حق را دارد که اعضاي آژانس را مورد بررسي قرار داده و با ورود بعضي از افراد مخالفت و يا درخواست جابجايي داشته باشد.

سيدحسين نقوي حسيني نماينده‌ ورامين در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: جمهوري اسلامي ايران براي نشان دادن حسن نيت خود و براي ثابت کردن اين امر که فعاليت هسته اي ايران در مسير صلح آميز است،از اين حق استفاده نکرده و از بازرسان و بازديدشان از مراکز هسته‌ اي استقبال کرد اما متأسفانه با عدم برخورد صادقانه بازرسان مواجه شد.

وي تصريح کرد: در بازديدهاي قبلي بازرسان آژانس متوجه شديم که برخي از اخبار و اطلاعات مربوط به دانشمندان هسته‌اي ما در اختيار سازمان‌هاي جاسوسي موساد و سيا قرار گرفته و طرح‌هاي توطئه و ترور عليه آن‌ها برنامه‌ريزي شد و جمعي از دانشمندان هسته‌اي را از دست داديم.

نقوي حسيني خاطرنشان کرد: در نشست آتي NPT و ايران که در تهران برگزار مي شود قطعا جمهوري اسلامي ايران اجازه سفر بازرساني که شائبه‌ي جاسوسي در آنها وجود دارد را نخواهد داد و دقت لازم در پذيرش بازرسان صورت خواهد گرفت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: موساد ، بازرس ، ایران ، منافع ، حق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار