مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری کردستان گفت: بستر لازم برای توسعه پایدار در مناطق روستایی کردستان مهیا است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  سنندج، شاملی گفت: روستاها به عنوان ارکان اصلی توسعه در کشور محسوب می شوند و اگر به گسترش امکانات رفاهی و معیشتی روستاها توجه شود قطعا روند توسعه پایدار کشور تسریع می شود.
وی افزود:در مناطق روستایی کردستان با برنامه ریزی های انجام شده در بسیاری از عرصه ها ارائه خدمات از میانگین کشوری فراتر رفته است.
شاملی ادامه داد: برای ایجاد هماهنگی بیشتر در روستاهادرحال حاضر توجه به فعال سازی دهیاری ها در اولویت برنامه ها قرار دارد و با برگزاری دوره های آموزشی در بسیاری از روستاها دهیاران معرفی و به تدریج با راه اندازی ساختمان دهیاری گام مهمی در جهت حضور نزدیک و موثر دهیاری ها در برنامه های توسعه در روستاها برداشته می شود.
مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری کردستان اضافه کرد: در حال حاضر اکثر روستاهای استان از نعمت آب آشامیدنی سالم، برق، راه روستایی آسفالت و خدمات بهداشتی و مخابراتی برخودار شده اند.
وی گفت: ایجاد طرح های ساماندهی جمع آوری پسماند،احداث مدارس و فضاهای آمورزشی روستایی، ایجاد شهربازی کودکان روستایی، ساماندهی ترمینال های حمل و نقل مسافر روستایی ، طرح های زراعی و دامپروری، توسعه خانه های بهداشت از دیگر اقدامات توسعه ای دولت در مناطق روستایی استان است./س
برچسب ها: روستا ، توسعه ، ترمینال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.