کارشناسان فوتسال از عملکرد تیم ملی پس از حذف از مسابقات جام جهانی تایلند اظهار نظرهای مختلفی را ارائه کرده اند.

 حسین افضل کارشناس فوتسال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با این شکست تیم ملی در مسابقات جام جهانی تایلند، زحمت چندین ساله همه مربیان و دست اندرکاران به راحتی و با تصمیم گیری های اشتباه از بین رفت.

وی افزود: درحال حاضر بحث مسائل شخصی در میان نیست و تیم ملی عملکرد ضعیفی داشت با این باخت دل همه مردم به درد آمد.

در این شکست همه مسئولان و باشگاه ها تا کمیته فوتسال و فدراسیون فوتبال مقصر بود و درآن سهیم هستند.

وی گفت: قبل از مسابقات جام جهانی هم گفته بودم مشکل تیم ملی تیم های بزرگ نیست و آنها حتی می توانند نیاز به مربی هم بازی کنند تیم های ناشناخته برای شکست حریفانشان برنامه ریزی کردن و نقاط منفی تیم های بزرگ ها بررسی می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در جام جهانی گذشته  با سه برد مغلوب آرژانتین شدیم این تیم برای ایران ناشناخته بود این تیم دو سال برای شکست ایران برنامه ریزی کرده و سبک بازی ایران را آنالیز کرده بود.

وی افزود: تیم ملی مقابل تیم های ناشناخته پاناما و مراکش برنامه ای نداشت و به نظر من کادر فنی تیم ملی اصلا نمی دانست کلمبیا فوتسال دارد یا نه و با چه سیستمی بازی می کند.

افضل تصریح کرد: کلمبیا روی ضد حملات در بازی مقابل ایران عمل کرد و تیم ملی هم نتوانست دفاع خوبی روی این حملات داشته باشد.

وی درخصوص تیم های حاضردر مسابقات جام جهانی گفت: تیم های موفق کنونی جام جهانی برای حضور در این پیکارها چهار سال تلاش کرده اند، اما در مقابل تیم ایران در مدت زمان کوتاه دست به تغییرات بزرگی در کادرفنی تیم ملی می زند و تمریناتش را ازیک ماه قبل از جام جهانی برپا می کنند برخی بازیکنان هم اصلا تمرین نداشتند فدراسیون در این مورد تغییر رویه داده است.

در همین ارتباط علیرضا رعدی کارشناس کشورمان به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: قبل ازآغاز مسابقات جام جهانی سعی کردم تیم ملی وارد حاشیه نشود و آرامش این تیم بر هم نریزد هم اکنون هم عملکرد تیم ملی باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: نمی دانیم در اردوی تیم ملی در تایلند چه گذشته است پس از بازی خوب مقابل اسپانیا، تیم ملی روند نزولی را طی کرده و حتماً برای آن دلیلی وجود دارد باید شرایط اردو را داشته و توضیحاتی از کادر فنی تیم ملی بخواهیم.

وی گفت: در هشت دقیقه بازی با کلمبیا تیم ملی یازده موقعیت گل داشت اما نتوانست آنها را تبدیل به گل کند، از دست دادن موقعیت های گل ایران که همان دقایق اول باید نتیجه 9 بر صفر به سود ایران می شد نشان از بازی بد تیم ملی است.

رعدی تصریح کرد: تیم ملی در تعیین ترکیب اصلی اش مشکل داشت این شرایط نامعقول در نتیجه نداشتن دستیار برای صانعی است، تیم ملی مربی بدنساز و مربی دروازه بان دارد اما جای یک دستیار در کنار صانعی خالی بود این دستیار می توانست در لحظات حساس شوکی برای سرمربی باشد.

وی ادامه داد: علی رهنما عملکرد خوبی داشت اما از وی کمتر استفاده شد و به جای آن از حمید احمدی در ترکیب استفاده شد که به نظر من وی جایی در تیم ملی ندارد.

رعدی در مورد تاکتیک تیم ملی فوتبال در پیکارهای جام جهانی گفت: به اندازه اي که به حمله فکر می کردیم برنامه ای برای دفاع نداشتیم با اینکه می توانیم به عملکرد فنی تیم ملی نمره بالایی دهم اما مشکلات دفاعی تیم ملی باید حل شود.

وی در خصوص عملکرد مصطفی نظری در بازی با کلمبیا تصریح کرد: نظری در گل دوم مقابل کلمبیا کاملاً مقصر بود تعجب می کنم که چرا وی در حد و اندازه هایش در این بازی عمل نکرد.

خوراکچی در خصوص شکست تیم فوتسال در برابر کلمبیا و حذف از جام جهانی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: این شکست یک افتضاح بود و نمی توان باور کرد که در برابر تیمی مثل کلمبیا حرفی برای گفتن نداشتیم این شکست مثل این است که تیم ملی فوتبال به مالدیو ببازد. هنوز در شوک این شکست هستیم زیرا در شرایطی که می توانستیم به راحتی جزو چهار تیم اول دنیا باشیم  در مرحله یک شانزدهم شکست خوردیم ایم. اين دوره از رقابت ها یکی از ساده ترین دوره های جهانی بود به طوریکه تیمهای بزرگ مثل برزیل روسیه نیر قدرت سالهای گذشته را نداشتند.

خوراکچی افزود: این شکست فقط متوجه صانعی سرمربی تیم ملی نبود مقصر اصلی این باخت رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال شخص ترابیان است و اگر اتفاقات یکساله اخیر را کنار هم بچینیم این شکست قابل تصور بود، لج بازی و حذف سرمایه های اصلی فوتسال از میدان توسط آقای ترابیان و بکارگیری نیروهای که در حد کادر فنی تیم ملی نبودند علت اصلی این شکست بود.

سرمربی سابق تیم ملی ادامه داد: متأسفانه آقایان امانتی را که به ایشان سپرده شده بود را به خوبی حفظ نکردند و حالا باید پاسخگو باشند چرا تیم ملی که می توانست با کادرفنی خوب و استفاده از بازیکنی مثل شمسایی که رهبر خوبی در میانه میدان است به راحتی از جام جهانی حذف شد.

وی افزود: این اتفاقات را بزرگان فوتسال گوشزد کرده بودند ولی آقایان گوشی برای شنیدن نداشتند و سرمایه های تیم را به راحتی هدر دادند./آق

برچسب ها: فوتسال ، تیم ملی ، کارشناس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار