عضو کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس از بررسي طرح تحقيق و تفحص از سازمان حفاظت از محيط زيست کشور در جلسه هفته آتي اين کميسيون خبر داد.

علي ايرانپور نماينده مردم مبارکه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران از بررسي تقاضاي طرح تحقيق و تفحص از سازمان حفاظت از محيط زيست کشور توسط جمعي از نمايندگان خبر داد و گفت: اين طرح در جلسه هفته آتي کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.

وي در ادامه با بيان اينکه انتقادات زيادي نسبت به عملکرد سازمان حفاظت از محيط زيست  وجود دارد، افزود: اين سازمان مي‌تواند به عنوان يکي از سازمان‌هاي مهم و تاثيرگذار در عرصه حفاظت از محيط زيست، منابع طبيعي و نگهباني و نگهداري از اين عرصه‌ها و همچنين حيات وحش کشور نقش بسزايي داشته باشد، اما متاسفانه شاهد آن هستيم که اين سازمان در حد و اندازه‌اي که از آن انتظار مي‌رود و قانون به آن اجازه داده عمل نمي‌کند و گام بر نمي‌دارد.

عضو کميسيون کشاورزي ادامه داد: يکي از حوزه‌هايي که سازمان حفاظت از محيط زيست مي‌تواند براساس قانون در آن فعاليت داشته باشد، نظارت بر ميزان آلايندگي‌هايي است که در صنايع کشور وجود دارد که اين آلايندگي‌ها اولين اثر خود را بر سلامتي افراد و جامعه مي‌گذارد.

ايرانپور با بيان‌ اينکه متاسفانه در برخي مناطق کشور شاهد شيوع چشمگير بيماري‌هايي مانند ام.اس و سرطان هستيم، تصريح کرد: براساس آنچه پزشکان اعلام کرده‌اند بين اين بيماري‌ها با ميزان آلودگي‌هاي محيط زيستي آن منطقه ارتباط مستقيمي وجود دارد که علي‌رغم اين موضوع ما شاهد هستيم که سازمان حفاظت از محيط زيست براساس فشارهايي که معمولا از بيرون اين سازمان بر آن وارد مي‌شود تصميماتي مي‌گيرد که نه تنها در راستاي حقوق مردم نيست بلکه با وظايف بين سازمان نيز مغايرت دارد.

نماينده مردم مبارکه در ادامه اظهار داشت: بحث محيط زيست و مقابله با آلودگي هواي شهرها جزء شاخص‌هاي توسعه‌يافتگي کشورها محسوب مي‌شود که متاسفانه علي‌رغم تذکرات متعدد مسئولان به اين سازمان مبني بر لزوم مهار آلايندگي کارخانه‌هايي که در حريم شهر‌ها قرار دارند اين اصل فراموش شده و اين سازمان آن را ناديده گرفته است.

وي ادامه داد: در مواردي مشاهده مي‌شود كه پيش از آنکه ميزان آلايندگي يک صنعت آزمايش شود سازمان حفاظت از محيط زيست اعلام مي‌کند  آن صنعت آلاينده نيست که اين موضوع غير قابل قبول است.

عضو کميسيون کشاورزي با بيان‌ اينکه در موضوع حفاظت از محيط زيست و پارک‌هاي حفاظت شده، سازمان حفاظت از محيط زيست آن طور  که بايد فعاليت نداشته تصريح كرد: نمونه اين مسئله منطقه حفاظت شده "کلاه‌قاضي" در استان اصفهان است که سازمان محيط زيست بدون اينکه مجوزي اخذ کند در همين منطقه حفاظت شده براي خود سوله و تشکيلات مي‌سازد که در واقع تهديدي جدي براي حيات وحش کشور است.

انتهاي پيام/ س2
 

برچسب ها: طرح ، کمیسیون ، تحقیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار