عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: ايجاد پايه هفتم ابتدايي و تحقق پيش‌دبستاني در اين سطح امري غير منطقي در سند تحول بنيادين است.

عبدالوحيد فياضي نماينده مردم مازندران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران پيرامون اظهارات وزير آموزش و پرورش در ارتباط با اضافه شدن پايه هفتم آموزشي به دوره ابتدايي گفت: ارائه نظر خام در اضافه شدن پايه‌هاي تحصيلي دوره ابتدايي تنها باعث ضعف در ريشه‌هاي تحصيلي دانش‌آموزان مي‌شود.

وي در ادامه 6 ساله بودن پايه ابتدايي را يکي از معضلات بخش تعليم در سطح آموزش كشور دانست و تصريح کرد: در سند تحول بنيادين براي ابتدايي تنها 5 پايه در نظر گرفته شده است و همين 6 ساله شدن ابتدايي يكي از مشکلات تحصيلي دانش آموزان است.

نماينده مردم مازندران همچنين 7 ساله شدن دوره ابتدايي را در صورت درخواست حاجي بابايي بعيد دانست و اين طرح را به  بررسي دقيق کميسيون آموزش و تحقيقات موکول کرد.

گفتني است وزیر آموزش و پرورش چندي پيش با توجه به اهمیت پایه ابتدایی گفته بوده: اگر قانون به من اجازه می‌داد و پول و اعتبار کافی داشتم یک پایه دیگر به مقطع ابتدایی اضافه مي‌کردم و پیش دبستانی را نیز به عنوان پایه ابتدایی معرفی می کردم.

انتهاي پيام/

ا
برچسب ها: پایه ، وزیر ، تحول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار