دبير قرارگاه جهادي شهيد شوشتري گفت: کار جهادي نوعي کمک به دولت است چرا که به‌خاطر موانع و نبود نيروي انساني همچنين گستردگي مناطق محروم در سطح کشور، دولت به تنهايي نمي‌تواند تمام اين مناطق را تحت پوشش قرار دهد.

فرشاد عالي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، درباره فعاليت‌هاي جهادي و شكل‌گيري اين گروه‌ها گفت: از سنين نوجواني و از طريق بسيج دانشجويي و ديدن تصاويري كه شهيد آويني درباره آنان ساخته بود و از تلويزيون پخش مي‌شد، به اين فعاليت‌ها علاقه‌مند شدم.

دبير قرارگاه جهادي شهيد شوشتري با بيان اينكه اين قرارگاه از 4 سال پيش با حضور برخي ديگر از بسيجيان به بركت خون شهيد شوشتري فعاليت‌هاي جهادي خود را از شهرستان نيك‌شهر استان سيستان و بلوچستان آغاز كرد، افزود: با توجه به اينكه محروميت‌هاي اين ناحيه گسترده‌تر از ساير مناطق كشور بود، اين شهرستان را برگزيديم و گرو‌ه‌هاي جهادي در قالب 19 گروه، ‌فعاليت‌هاي خود را در سه گام اردوي جهادي، حركت جهادي و فرهنگ جهادي آغاز كردند.

وي در تبيين برنامه‌هاي اين گروه گفت: جهادگر عنواني است كه به تمامي گروه‌‌ها اطلاق مي‌شود و برنامه‌هاي آن شامل اردوهاي كوتاه‌مدت گروه‌هاي جهادي در قالب 10-15 نفر به مناطق محروم و انجام رزمايش‌هاي بزرگ خواهد بود كه اولين آن در سال 91 و دومين رزمايش در سال 92 برگزار خواهد شد كه طي اين رزمايش‌ها، گروه‌هاي فرهنگي، هنري، آموزشي، پزشكي،‌ دندانپزشكي و حتي رسانه‌اي به برگزاري مانورهاي تخصصي خواهند پرداخت.

عالي با بيان اينكه جوانان و فعالان اين عرصه در مناطق محروم،‌ نياز به بودجه مستقيم ندارند، اضافه کرد: البته بستگي به نقطه حضور افراد،‌ مقدار هزينه‌ها متفاوت خواهد بود كه اين هزينه‌ها شامل هزينه حمل و نقل، تغذيه و برخي هزينه‌هاي جانبي است كه جهادگران در اين زمينه بسيار صرفه‌جو هستند اما براي تهيه كالاهاي بهداشتي، درماني و فرهنگي در جهت محروميت‌زدايي نياز به اندكي بودجه است.

وي بر همين اساس تصريح كرد: جهادگران،‌ دستان توانمندي براي آباداني دارند،‌ براي مثال هزينه ساخت هر خانه در مناطق محروم به مبلغي نزديك 15 ميليون تومان و براي ساخت هر مسكن مهر به 10 ميليون تومان نياز است كه جهادگران همين كار را بدون هيچ چشمداشتي با مبلغ 7 ميليون تومان انجام مي‌دهند.

دبير قرارگاه جهادي شهيد شوشتري با بيان اينکه فرهنگ جهادي از انقلاب نشأت گرفته است و فرهنگ انقلاب نيز از اسلام است، افزود: يکي از رسالت‌هاي گروه‌هاي جهادي بومي‌سازي فرهنگ جهادي در کشور و انتقال اين فرهنگ به ساير کشورهاي منطقه و جهان بوده و همانطور که در زمينه ارسال انقلاب و بيداري اسلامي موفق بوده‌ايم بايد بتوانيم اين فرهنگ را نيز به بهترين نحو انتقال دهيم.

وي درباره فعاليت‌هاي گروه‌هاي جهادي در مناطق زلزله‌زده شمال‌شرقي کشور گفت: ما به عنوان جهادگر فعاليتي در تبريز نداشتيم و تنها با انتقال اين فرهنگ توانستيم مردم بومي منطقه را در مقر شهيد شفيع‌زاده مديريت کنيم و اکنون آنها نيز با استفاده از الگوي جهادي ما مشغول آباداني مناطق زلزله‌زده هستند.

عالي هدف دعوت از رسانه‌ها جهت حضور در اردوهاي کوتاه‌مدت جهادي را نوعي خودسازي فرهنگي دانست و تأکيد کرد: بازديد تيم‌هاي رسانه‌اي از مناطق محروم باعث انعکاس حرکت جهادي و نشان دادن مشکلات و فراز و نشيب راه براي ساير جهادگران است.

وي ادامه داد: از طرفي کار جهادي نوعي کمک به دولت است، چرا که به‌خاطر موانع و نبود نيروي انساني همچنين گستردگي مناطق محروم در سطح کشور، دولت به تنهايي نمي‌تواند تمام اين مناطق را تحت پوشش قرار دهد از اين رو گروه‌هاي جهادي مي‌توانند به عنوان نيروي کمکي در اين زمينه باشند.

دبير قرارگاه جهادي شهيد شوشتري در پايان حضور بانوان در اردوهاي جهادي را يکي از ارکان مهم اين فعاليت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: فعاليت‌هاي جهادگران زن و مرد در اردوهاي جهادي مکمل يکديگر است اما با اين حال جهادگر مرد تنها روي تعداد کمي از افراد تأثير مي‌گذارد اما يک جهادگر زن مي‌تواند روي خانواده‌هاي اين مناطق تأثير بگذارد که به مراتب اين اثربخشي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: عالی ، جهادی ، اردو ، رسانه ، قرارگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار