مطالعات لرزه نگاری و پردازش اطلاعات برای توسعه فاز سوم در منطقه خانگیران انجام شده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به اینکه این طرح با هدف مشخص شدن حجم دقیق گاز ذخیره شده انجام شده است گفت : هم اکنون در مرحله تفسیر اطلاعات هستیم و عملیات لرزه نگاری در این منطقه نیز در نیمه دوم سال آینده به پایان می رسد.
فکور افزود: هم اکنون ظرفیت تولید روزانه 62 میلیون متر مکعب گاز ترش و شیرین در منطقه شمال شرق کشور وجود دارد ولی پالایشگاه شهید هاشمی نژاد خانگیران، ظرفیت فرآورش روزانه 58 میلیون متر مکعب گاز را دارد و این میزان کمتر از ظرفیت تولید است.
وی با بیان این که حجم گاز موجود در منطقه خانگیران بیشتر از برآوردهای اولیه است، افزود: بر اساس برنامه، با عملیات لرزه نگاری، حجم دقیق گاز ذخیره شده در این منطقه مشخص می شود.
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی گفت: همسو با اجرای فاز سوم توسعه میدان خانگیران، به تازگی طرحی برای اضافه شدن یک واحد به پالایشگاه شهید هاشمی نژاد در منطقه خانگیران، با هدف افزایش گاز تولیدی در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته وی، هم اکنون سه دکل در منطقه خانگیران در موقعیت میدان شوریجه در حال فعالیت است.
فکور با یادآوری این که این شرکت تامین گاز مورد نیاز پنج استان در شمال و شمال شرق کشور را به عهده دارد، افزود: با توجه به افت شدید دما در این مناطق جغرافیایی در فصل زمستان، گازرسانی به این مناطق استراتژیک، از اولویت های مهم شرکت است.
در منطقه خانگیران (25 کیلومتری شمال غربی شهر مرزی سرخس) تا کنون سه مخزن گازی مجزا در ساختارهای طاقدیسی روی هم قرار گرفته و عمق ستیغ های آنها بین دو هزار و 800 تا سه هزار متر از سطح زمین کشف شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.