نه تنها واقعه عاشورا سبب زنده شدن اسلام در زمان وقوع خود شده است، بلكه هر ساله محرم و صفر باعث زنده شدن احكام از ياد رفته اسلام، می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان ، مديرعامل بنياد علوم و معارف اسلامی دانش‌پژوهان، در همايش علمداران با بیان این مطلب گفت: عزاداری در محرم و صفر سبب ايجاد نور در قلب انسان می‌شود و لطافت روحی افرادی كه در مراسم عزاداری حسينی اشك می‌ريزند بسيار بيشتر از افراد ديگر است؛ چرا كه زنگاری كه از طريق آلودگی‌های دنيوی بر دل می‌نشيند با اشك ريختن بر مصيبتهای اباعبدالله از بين خواهد رفت.

حجت‌الاسلام شاه‌آبادی افزود: الگو شدن عزاداری مردم زنجان در محرم و صفر، عظمت واقعه كربلا را پس از هزاران سال در جهان متجلی كرده و اين امر تلنگری در اذهان مردم ايجاد می‌كند تا به مصائب اهل بيت(ع) بی‌انديشند.

وی با اشاره به اين‌كه ثواب بر پا كردن مجالس مذهبی، از شركت در آن بيشتر است،ادامه داد: برگزار‌كنندگان مجالس عزاداری نعمتی است كه شكر آن وظيفه افراد است و با اين شكر نعمت، دوام و ادامه آن ايجاد خواهد شد.

مدير‌عامل بنياد علوم و معارف اسلامی دانش‌پژوهان حد اعلای بهره‌براری از عزاداریها را انتقال معارف حسينی به افراد دانست وخاطر نشان کرد: از آن‌جايی‌كه عاشورا فقط يك حادثه نبوده و درسی برای امروز است، مجالس عزاداری اباعبدالله بايد با استفاده از فضای معنوی، همراه با سخنرانی كارشناسان دينی بيان مفاهيم عاشورا برگزار شود./س

 

برچسب ها: واقعه ، عاشورا ، زنده ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.