مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از جذب 900 میلیون دلار اعتبار از محل منابع صندوق انرژی (انرژی فاند) برای اجرای پروژه های این شرکت در سال جاری خبر داد.

محمود زیرکچیان زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: با جذب 900 میلیون دلار از منابع مورد نیاز پروژه های شرکت از محل صندوق انرژی، در استفاده از منابع این صندوق در قیاس با مدت مشابه سال گذشته سه برابر رشد خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از جذب 900 میلیون دلار اعتبار از منابع مورد نیاز برای اجرای طرح های مهر ماندگار این شرکت از محل شرکت نیکو خبر داد و گفت: امسال جمعا 900 میلیون دلار اعتبار برای اجرای طرح توسعه میدان های فروزان، رشادت و هنگام از محل شرکت نیکو تامین شد.

وی از برنامه ریزی برای جذب 500 میلیون یورو اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح ان‌جی‌ال خارک خبر داد و افزود: تا‌کنون 250 میلیون یورو از این میزان جذب شده و مابقی آن نیز تا پایان امسال باید تامین شود.

مدير عامل شركت نفت فلات قاره، خاطر نشان كرد: سال گذشته 300 میلیون دلار از بودجه مورد نیاز از محل این صندوق تامین شد و امسال این رقم به 600 میلیون دلار رسیده است که پیش بینی می شود تا پایان امسال 300 میلیون دلار دیگر از محل صندوق انرژی، جذب شود.

وي از اختصاص دو میلیارد و 810 میلیون دلار اعتبار از محل شرکت نیکو در آینده نزدیک برای اجرای پروژه های این شرکت خبر داد و افزود: تا کنون اختصاص این میزان اعتبار، نهایی نشده است.

زیرکچیان زاده انعقاد قرارداد توسعه میدان فرزاد A با شرکت پتروپارس را از موفق ترین پروژه های توسعه میدان مشترک شرکت نفت فلات قاره اعلام و تصریح کرد: 500 میلیون دلار اعتبار نیز برای اجرای طرح توسعه میدان فرزاد A از محل شرکت نیکو باید اختصاص یابد.

وی گفت: دکل حفاری در محل میدان فرزاد A مستقر و عملیات حفاری در این میدان آغاز شده، همچنین جکت این میدان، آماده نصب در محل است./عب

برچسب ها: صندوق ، انرژی ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار