خانه های صنعت، معدن و تجارت استان ها از این پس اختیار صدور جوازهای تاسیس و پروانه های بهره برداری واحد های تولیدی تا مرحله امضای رییس سازمان صنعت استان را دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: تفاهم نامه ای میان خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت مربوط به امضا رسید که طبق آن بعضی وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت به خانه های هر استان تفویض شد.

محمودرضا اقارب پرست تشریح کرد: انجام اقدامات لازم برای تمدید و صدور پروانه فعالیت تشکل های تولیدی و تجارتی تا مرحله امضای وزارت هم از وظایفی است که بر عهده خانه ها گذاشته شده است.

وی ادامه داد: بررسی و شناسایی ظرفیت ایجاد تشکل های جدید در بخش های مختلف تولید و تجارت و نیز بررسی توانمندی تشکل های موجود دراین حوزه ها از وظایف تفویض شده است.

تدوین و اجرای نظام جامع صنعت، معدن و تجارت کشور، استخراج و تحلیل آمار روزآمد فعالان تولیدی، تجارتی، صادراتی و وارداتی و شناسایی تصدی های قابل واگذاری وزارت خانه به خانه از دیگر وظایف مشترک خانه و وزارت خانه است که دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان به آنها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه کمک به بازسازی و توسعه واحدهای تولیدی موجود و ایجاد واحدهای جدید و واحدهای صادراتی تخصصی، از وظایف مشترک خانه و وزارت خانه است، اظهار کرد: خانه از این پس می تواند با همکاری مجلس، ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی را شناسایی و به بانک ها معرفی کند.

اقارب پرست نظارت لازم بر پیشرفت به موقع طرح های صنعتی، معدنی، صادراتی و وارداتی را از دیگر وظایف تفویض شده عنوان کرد.

شایان ذکر است به منظور اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه به زودی کارگروه راهبردی همکاری های مشترک طرفین تشکیل می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.