رئيس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار داشت: راسته دودري ها (ايكي قاپيلار) ،سرای کمپانی و سقط فروشان بازار جهاني تبريز با پايان عمليات مرمتي، با حضور معاون رئيس جمهور در تبريز افتتاح مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، تراب محمدی افزود: دودري ها كه در آبان ماه سال 88 دچار حريق گسترده اي شده و بخش هاي عمده اي از آن سوخته بود، پس از پايان كامل عمليات مرمتي موفقيت آميز، اكنون آماده افتتاح شده است.

وي خاطرنشان كرد: سراي دودري ها خوشبختانه با اختصاص اعتبارات ويژه سفر رئيس جمهور به آذربايجان شرقي، عليرغم وسعت محل آتش سوزي، به سرعت مورد مرمت و بازسازي قرار گرفت.

محمدي با بيان اينكه دودري ها مركز عمده تجارت و پوشاك بازار بزرگ تبريز به شمار مي رود، تصريح كرد: اين بازار با حضور مهندس موسوي، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور بهره برداري خواهد شد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در رابطه با اقدامات لازم انجام شده در بازار برای پیشگیری از حوادثی نظير آتش سوزي، گفت: کپسول هاي آتش نشانی در نقاط مختلف بازار نصب شده و مجموعه بازار جهاني تبريز به سيستم ايمني تجهيز شده است.

محمدي همچنين رعايت مسائلي مانند رفع محدودیتها و موانع عبوری بازار نظیر سیم کشی غیراصولی و غیر علمی، سد معبرهای ناشی از تجمیع کالاهای اصناف، وسواس و نظارت بیشتر در مورد جنس، کیفیت و نحوه انبارداری کالاها را از جمله عوامل موثر در پیشگیری از حوادث دانست كه در بازار تبريز اعمال شده و يا خواهد شد.

گفتني است، بازار جهاني تبريز با داشتن بيش از 160 عنصر مختلف، به عنوان بزرگترين سازه سرپوشيده آجري بهم پيوسته جهان سال 1389 در فهرست ميراث جهاني سازمان يونسكو ثبت شده و مراسم ثبت جهاني آن با حضور رئيس جمهور در تبريز برگزار شده است /س

 

برچسب ها: افتتاح ، سوخته ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.