وزير بهداشت با بيان اينكه 1700 نوع از خدمات پزشكي تحت پوشش نيستند گفت:در حوزه درمان با چالش روبرو هستيم و تنها راه نجات از اين چالش پزشك خانواده است.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكي گفت: مشکل ما درباره بیمه ها این است که سطح خدمات بیمه ای ناکافی است  و 1700 نوع خدمات زیر پوشش بیمه نیست زیرا اینها هزینه دارد البته در 2 ماه گذشته رییس جمهور دستور داده تا تعدادی از داروهای گیاهی بیماران صعب العلاج تحت پوشش بیمه قرار گیرد.
 
وی افزود: چالش بزرگ وزارت بهداشت چالش درمان است اگرچه از نظر تحقیقاتی وضعیت خوبی داریم و 8 سال قبل رتبه ما در دنیا 52 بود اما امروز بر اساس نمایه اسکوپوس رتبه مان19 است اما در درمان با چالش رو به رو هستیم که باید پوشش بیمه ای صورت گیرد و دسترسی مردم به خدمات درمانی بیشتر شود که مهمترین چاره پزشک خانواده است.
 
وی در ادامه گفت: سال گذشته کل اورژانس ها توسط معاونت درمان پایش شد و 80 درصد ارتقا داشتیم زیرا 5 شاخص اصلی را رعایت کردیم از جمله باید حتما متخصص مقیم در اورژانس باشد دوم بیمار ظرف 6 ساعت رفع تکلیف شود سوم رضایتمندی بیمار است چهارم سوپروایزر بالینی داشته باشد و پنجم خروج از بیمارستان با رضایت باشد./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار