قائم مقام بنياد ملي نخبگان گفت: در اجراي فعاليت هاي بنياد وقفه يا کندي خاصي نداريم، اما گاهي اوقات زماني که به مراکز ديگر مرتبط مي‌شويم، ممکن است وقفه هاي پيش بيآيد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛دکتر سيد حسن حسيني با تاييد وقفه‌اي سه ماهه در پرداخت وام مسکن80 ميليون توماني به نخبگان، خبر از برطرف شدن اين مشکل داد و گفت: هم اکنون کار طبق روال گذشته و بدون مشکل انجام مي‌شود.
وي ادامه داد: مثلا درباره وام، افراد را به بانک معرفي مي کرديم، اما به دليل شرايط بانکي کشور قدري توقف داشتيم.
قائم مقام بنياد ملي نخبگان همچنين از رايزني‌هايي هم براي تقليل درصد سود وام مسکن نخبگان خبر داد و گفت: تا به حال حدود2000 نخبه براي دريافت وام مسکن معرفي شده اند که از اين تعداد1000 نفر اين وام را دريافت کرده‌اند.
حسيني با بيان اينکه بنياد ملي نخبگان در حال حاضر يک خانواده حدود11هزار نفري است، گفت: از اين تعداد4500 نفر دانشجو هستند که از کمک هزينه تحصيلي و بسته کمک هزينه تحصيلي استفاده مي کنند.
وي اضافه کرد: نيمي از اين 4500 نفر در مقطع کارشناسي و نيمي ديگر در دوره کارشناسي ارشد و دکتري مشغول تحصيل هستند.
قائم مقام بنياد ملي نخبگان پرداخت «کمک هزينه تحصيلي ماهانه»، «کمک هزينه مسافرت علمي به خارج و داخل کشور» را براي ارايه مقاله از جمله «تسهيلات هدفمند» اين بنياد براي حمايت از نخبگان خواند و گفت: بنياد از دسته‌هاي ديگري از افراد همچون استادان برجسته‌اي که تا به حال 40 نفر از آنان برگزيده شده‌اند يا استادياران جوان که تازه به عضويت هيات علمي دانشگاه در مي آيند، نيز حمايت مي‌کند.
حسيني يکي ديگر از اين دسته تسهيلات را تسهيلات نظام وظيفه اعلام کرد و گفت: در اين نوع از تسهيلات، نخبگان واجد شرايط به جاي خدمت مقدس سربازي، بايد پروژه‌اي تحقيقاتي انجام دهند و با اين شيوه تاکنون هزاران کار تحقيقاتي براي دستگاه هاي مختلف انجام شده است.
وي گفت: همه تسهيلات بنياد منوط به پويايي شخص نخبه است، يعني شخص صرف يک افتخار و يک امتياز نمي‌تواند از همه تسهيلات استفاده کند./ع
برچسب ها: بنیاد ، ملی ، هزینه ، وام ، نخبه ، کارشناسی ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار