هزاران نفر از افراد بيکار در شيکاگو براي بدست آوردن تنها کمتر از 60 فرصت شغلي رقابت مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي ورلد سوسياليست، از اينرو، در نخستين نمايشگاه " کاريابي" که اخيرا در اين منطقه از آمريکا برگزار شد، هزاران نفر از افراد بيکار در رقابت براي کسب تنها کمتر از 60 فرصت شغلي صف هاي طولاني تشکيل دادند.
براساس گزارش ها، هزاران نفر از بيکاران با مراجعه به مراکز مربوطه در اين نمايشگاه پس از ارائه مدارک ساعتها در انتظار مصاحبه بسر بردند.کارمندان و کارگراني که به دلايل مختلف مشاغل خود را از دست داده بودند با ابراز خشم و ناراحتي از شرايط موجود به برگزار کنندگان چنين نمايشگاهي که نمي تواند پاسخگوي نياز سيل بيکاران باشد بشدت اعتراض کردند.
صف هاي طولاني و ساعتها انتظار براي ثبت نام و مصاحبه که در نهايت بي نتيجه ماند سبب خشم و عصبانيت بيکاراني شد که مدتهاي طولاني در سرما بسر برده بودند
اين درحالي است که به گفته برخي از معترضان مراجعه به اين نمايشگاه تنها سبب سرگرداني شهروندان شيکاگو شده است.
در اوايل سال کنوني ميلادي، مقامات شيکاگو با برگزاري نمايشگاه مشابهي تلاش کردند تا براي چهار هزار نفر از بيکاران تنها چهار صد فرصت شغلي را معرفي کنند. 
اداره منابع آب آمريکا نيز هفتاد و پنج فرصت شغلي را براي 10 هزار  بيکاران متقاضي کار به رقابت گذاشت.
اگرچه شمار افراد بيکار شيکاگو در مقايسه با مناطق حومه کمتر است، اما اين منطقه از آمريکابا افزايش شمار کارگراني که  حقوق و دستمزد اندک دريافت مي کنند روبرو شده است که در اينصورت جامعه آمريکا رفته رفته با کارمندان و کارگران دو يا سه شغله روبرو خواهد شد.
مراجعه کنندگان بيکار از نمايشگاه کاريابي چنين اقدامي را صرفا مکاني براي ديد و بازديد توصيف کردند.
جانتا مونتگومري، پدر دو فرزند که شغل خود را از دست داده است با اعتراض به مسئولان دولتي گفت: در دوسال گذشته هزاران فرم درخواست کار به مراکز مختلف داده ام اما متاسفانه هنوز بيکارم و کسي بداد ما نمي رسد.
افزايش تبعات رياضت اقتصادي بر جامعه معلمان شيکاگو از ديگر مشکلات شهروندان آمريکايي است.براساس منابع رسمي چهل و چهار درصد از شهروندان شيکاگو  زير خط فقر بسر مي برند و نرخ رسمي بيکاري سي درصد است.
برچسب ها: شیکاگو ، بیکاری ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار