رئیس دفتر مطالعات و تحقیقات نهاجا گفت: هواپیماهای جنگنده بومی تولید کرده‌ایم که در بخش‌های مختلف رزمایش مدافعان آسمان ولایت از آن استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به منطقه رزمایش مدافع آسمان رزمایش ولایت 4(بیرجند) امیر خلبان حسین چیت فروش در جمع خبرنگاران درباره نقش و عملکرد نیروی هوایی ارتش در رزمایش مدافعان آسمان رزمایش ولایت 4 اظهار داشت: ما در این رزمایش یک نقل و انتقالات تاکتیکی داریم که در طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی‌ها با توجه به گستردگی منطقه که از وسعت بالایی نیز برخوردار است، تجهیزات را در مکان‌های مختلف مستقر کرده‌ایم تا در مواقع لازم در انجام رزمایش از آن‌ها استفاده شود.

وی افزود: این نقل و انتقالات و جابه‌جایی و استقرار، یک کار زیرساختی و اساسی است که به نحو احسن و شایسته از شب گذشته تا به امروز انجام شده است.

چیت‌فروش یکی از نکات بسیار مهم در این رزمایش را سرعت اجرای دستور خواند و گفت: سرعت اجرای دستور، مورد توجه ما بوده، تا تجهیزات به سرعت، آماده و به منطقه عملیاتی وارد شود.

مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان این‌که هواپیماهای نیروی هوایی هم به عنوان کشور متخاصم(کشور نارنجی) و هم به عنوان کشور مدافع (کشور آبی) در رزمایش مدافعان آسمان ولایت4 انجام ماموریت خواهند کرد، افزود: در این رزمایش، هواپیماهای نیروی هوایی از تاکتیک‌های مختلف هم در حمله و هم در دفاع استفاده خواهند کرد و در این زمینه از شب گذشته تا به امروز طبق برنامه، هواپیماهای نیروی هوایی ارتش در قالب هواپیمای حمله کننده ماموریت خود را انجام داده و اهداف را مورد اصابت قرار می‌دهند.

وی هم‌چنین تصریح کرد: هواپیماهای متعلق به کشور آبی(کشور مدافع) در بخش دیگری از رزمایش باید جلوی نفوذ و حمله هواپیماهای کشور نارنجی را بگیرند و برای دفاع از نقاط استراتژیک، آماده ماموریت باشند که بخش زیادی از این هواپیماها متعلق به نیروی هوایی ارتش است.

چیت‌فروش عکس‌برداری هوایی از مناطق را از دیگر وظایف هواپیماهای نیروی هوایی ارتش عنوان و تصریح کرد: هواپیماهای مخصوص، از نقاط حساس مناطق رزمایش، عکس‌برداری خواهند کرد و در حداقل زمان، عکس‌ها را به پایگاه‌های مستقر انتقال مي‌دهند تا آن پايگاه‌ها ماموریت خود را انجام دهند.

رئیس دفتر مطالعات و تحقیقات نهاجا در ادامه با بیان اینکه هواپیماهای ما بیش از 30 سال است که دیجیتالی هستند، اظهار داشت: در تحریم‌هایی که در طول سی سال گذشته علیه ایران وضع شده نیروی هوایی در نوک پیکان این تحریم ها قرار داشته است، لذا ما تحریم‌ها را با تمام وجود درک، حس و لمس می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به این‌که نیروی هوایی ارتش ایران در قبل از انقلاب صددرصد وابسته آمریکا بود، شاید غلط نگفته باشیم که زمانی مستشاران آمریکایی می‌گفتند که ظرف 6 ماه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران زمین‌گیر خواهد شد ولی همه دیدند که تحریم، نیاز نیروهای مسلح را چگونه تامین کرد و این اعتماد و شهامت را در جوانان ایرانی به وجود آورد که می‌توانند با پیروی از ولایت فقیه، خودکفایی ما را در تمامی عرصه‌ها به دشمنان ثابت کنند.

وی با اشاره به این که آمریکایی‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حتی حاضر نبودند یک پیچ هواپیمای F5 را به ایران تحویل دهند، تصریح کرد: الان هواپیمای F5 را نه تنها حفظ و نگهداری کرده ‌ایم، بلکه آن را بهینه‌سازي کرده و ارتقا داده‌ایم و در این رزمایش هم از آن استفاده خواهیم کرد.

وی هم چنین افزود: اعلام می‌کنیم که هواپیماهای جنگنده بومی تولید کرده‌ایم که در بخش‌های مختلف رزمایش مدافعان آسمان ولایت از آن استفاده خواهیم کرد.

چیت‌فروش با بیان این‌که تمامی قطعات نظامی را بازسازی کرده‌ایم، اظهار داشت: ما به برکت تحریم و پیروزی انقلاب اسلامی این شهامت و جسارت را در بین ایرانیان مي‌بینیم که امروز هواپیماهای جنگنده را می‌سازند.

وی در پایان با بیان این‌که دشمن در نیویورک و واشنگتن اذعان کرده است که نمی‌توان مانع پیشرفت ایران در مسائل نظامی شد، خاطرنشان کرد: دشمنی دشمنان با انرژی هسته‌ای ایران نیست، بلکه با موضوع ولایت فقیه است. برنده و پیروز نهایی متعلق به سیستم و سامانه ولایت فقیه است.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: رزمایش ، مدافع ، آسمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار