والدینی که خود کودکی سختی داشته اند تلاش می کنند تا فرزندانشان چنین تجربه ای نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، شاید بارها دیده باشید که والدین برای فرزندانشان همه کار می کنند و آنها حتی برای اینکه فرزندشان به زمین نخورد مرتب خم و راست می شوند و بند کفش های او را می بندند وقتی به مدرسه رفت تکالیفش را انجام می دهند و همه والدین نظر خوب و قصد خدمت دارند اما انجام وظایفی که مختص بچه هاست نه تنها کمکی به آنها نمی کند بلکه ممکن است عواقب خطرناکی را برای آنها به همراه داشته باشد به طوری که هنگام بروز مشکل و عادت کردن فرزند به این روش تغییر دادن آن بسیار دشوار است.

در این خصوص رنج بخش روانشناس اظهار کرد: همه والدین فرزندان خود را دوست دارند و تمام آنچه دارند و ندارند برای فرزند خود طالب هستند که به هر حال هزینه بر است و پدر و مادرها با این کار باعث لوس شدن فرزند خود می شوند و تازه بچه ها با داشتن این همه چیز خوشحال به نظر نمی رسند و این باعث می شود که بچه ها هرگز راضی به نظر نرسد و مرتبا تقاضای بیشتری می کنند.

وی در عدم اعتدال والدین در تشویق فرزندان افزود: زمانی که فرزند خود را تشویق می کنند باعث افزایش عزت نفس آنها می شوند اما باید مراقب باشند که در این مورد حد اعتدال را رعایت کنند و تشویق را در وقت مناسب و تنها زمانی که کار فرزندشان واقعا لایق تشویق است این را انجام دهند.

این روانشناس با اشاره به اینکه والدین به فرزندشان مسئولیت واگذار نمی کنند افزود: خیلی از والدین تمام نیاز فرزندان را برآورده می کند و به این ترتیب ارزش کار سخت و عدم وابستگی را در فرزند از بین می برند نسلی از آدم های بیهوده و بی مسئولیت به وجود می آورند.

گفتنی است، همه والدین دوست دارند مشکلات فرزندشان را از پیش پای آنها بردارند و این امری کاملا طبیعی است اما آنها باید بدانند که با حمایت بی دریغ از فرزندشان مشکلات آنها را در آینده بیشتر می کند./ز

برچسب ها: حمایت ، تهدید ، فرصت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار