كنفرانس يكروزه ديه و ارش از ديدگاه فقه پزشكي قانوني، چهارشنبه 24 آبان امسال با هدف افزايش اطلاعات كارشناسان در خصوص مسائل فقهي، قوانين و مقررات، در سالن شهيد بهشتي سازمان پزشكي قانوني كشور برگزار مي شود.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، دكتر مسعود قادي پاشا مديركل امور آموزش و كارآموزي سازمان با تأكيد بر لزوم برگزاري دوره هاي آموزشي در سازمان‌هاي تخصصي گفت: اگر سازماني بخواهد در كار خود پيشتاز باشد و در ارائه هر چه بهتر خدمات عقب نماند بايد از نيروي انساني متخصص، خلاق و با انگيزه برخوردار باشد بنابراين آموزش و توانمندسازي كاركنان از اهداف اساسي سازمان‌ها محسوب مي شود.

وي با اشاره به اينكه بهره‌وري هر سازمان در گرو داشتن كاركنان تحصيل كرده و توانمند است افزود: برگزاري دوره‌هاي بازآموزي، فراگير، سمينارها، كارگاه‌هاي آموزشي و ... در افزايش سطح علمي و ايجاد وحدت رويه بين كارشناسان اهميت بسزايي دارد.

دكتر قادي‌پاشا به وظايف خاص پزشكي قانوني اشاره و تصريح كرد: با توجه به اينكه يكي از وظايف اصلي پزشكي قانوني كارشناسي در امور تخصصي است، ارتقای اطلاعات كارشناسان سازمان پزشكي‌قانوني از قوانين و مقررات، مسايل حقوقي و قانون مجازات اسلامي ضروري به نظر مي‌رسد و از آنجا كه قانون مجازات اسلامي ريشه فقهي دارد مبحث "ارش و ديه از ديدگاه فقه پزشكي‌ قانوني" به عنوان موضوعي براي برگزاري سميناري يك‌روزه در نظر گرفته شد تا اطلاع پزشكان در اين زمينه افزايش يابد.

به گفته وي موضوعاتي همچون مباني فقهي ارش و ديه، ديه و ارش در كارشناسي پزشكي‌قانوني، احكام و آثار مترتب بر ديه، ديه اعضاي داخلي و غيره از جمله موارد مطرح شده در كنفرانس يكروزه ديه و ارش از ديدگاه فقه پزشكي‌قانوني است.

مدير كل امور آموزش و كارآموزي سازمان خاطر نشان كرد: در اين سمينار يك روزه علاوه بر ارائه مسايل تخصصي در قالب يك پانل با حضور اساتيد فقهي، حقوقي و پزشكي‌ قانوني به سئوالات كارشناسان پاسخ‌ داده و در خصوص مشكلات مطرح شده بحث و تبادل نظر مي شود.

وي ادامه داد: قابل پرداخت بودن هزينه‌هاي مازاد بر ديه و اينكه آيا ديه تنها خسارت است يا مجازات، از ديگر موضوعات مورد بررسي در پانل هاي اين سمينار است؛ از آنجا كه ما به عنوان يك پزشك در امر كارشناسي ديه را به عنوان خسارت مد نظر قرار مي‌دهيم، در بعضي موارد ميزان ديه بيشتر از آسيب وارد شده از ديدگاه پزشكي به نظر مي رسد ولي در بحث قانون مجازات اسلامي علاوه بر خسارتّ مجازات نيز مد نظر است.

دكتر قادي‌پاشا يادآور شد: هدف از برگزاري اين كنفرانس بازآموزي مطالب گذشته، آموزش كارشناسان براي كاراتر شدن، بهبود مهارت‌ها و تبادل تجربيات و آشنايي و استفاده از دیدگاه های جدید در امور كارشناسي است.

مديركل امور آموزش و كارآموزي سازمان در پايان گفت: كارشناسان سازمان، حقوق‌دانان، دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتراي فقه و ... از جمله مخاطبان اين كنفرانس يكروزه هستندكه به همت معاونت آموزش و پژوهش و همكاري مركز مطالعات فقهي سازمان برگزار مي‌شود./ح
برچسب ها: کنفرانس ، دیه ، فقه پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.