مدیركل دفترامور روستایی استانداری كهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین كشوری جمعیت روستایی 29 درصداست ولی در این استان 47 درصد است كه یك مزیت محسوب می شود.

'ابراهیم جعفری' در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود:347 روستا در كهگیلویه وبویراحمد دارای دهیار است كه این تعداد با تصویب وزارت كشور تا آینده نزدیك به 420 دهیاری افزایش می یابد.
وی بیان كرد:انتظار می رود دهیاران در روستاها فعال و كاردان باشد تا مهاجرت معكوس انجام شود و مردم از شهرها به روستا مهاجرت كنند.
جعفری با اشاره به اینكه برای هر دهیار 48 وظیفه تعریف شده است، اظهار داشت: می بایست اهمیت و ارزش دهیاری و نقش آن در توسعه روستاها برای همگان مشخص شود.
وی عنوان كرد: استاندار كهگیلویه و بویراحمد توجه ویژه ای به امور روستایی دارد و تمركز اصلی وی برروی مقوله توسعه ی روستاها است.
جعفری ابراز داشت:وقتی در هفته دولت امسال 51 پروژه در روستاها به بهره برداری می رسد و 100 درصد روستائیان بالای 20 خانوار از نعمت برق برخوردار هستند كه این بیانگرنقش دهیاران و جایگاه باارزش دهیاری در فرایندتوسعه است.
جعفری در ادامه افزود: دودستگاه خودرو حمل زباله و آتش نشانی برای دهیاران بهمئی در نظر گرفته شده است.
وی از تشكیل تعاونی های روستایی برای جلب مشاركت مردمی و كار فرهنگی به عنوان دو رسالت مهمی دهیاری ها یاد كرد.
وی جمع آوری زباله وپاكسازی محیط عمومی روستاها را وظیفه اصلی دهیاران برشمرد و ابراز داشت:تا پایان سال 1392 طرح هادی در 262 روستا ی استان اجرا می شود.
فرماندار شهرستان بهمئی گفت:26 دهیاری در این شهرستان وجود دارد.
سید 'محمد ظاهر سیاوش' افزود:روستاها ی این شهرستان در بخش های مختلف نیاز به عمران و آبادانی دارند در حالی كه كمبود اعتبارات مانع توسعه عمرانی روستاها شده است .
وی تصریح كرد:دهیاران با مردم با مهربان و خوش اخلاق باشند و مطمئن باشند دهیار به عنوان نماینده دولت در روستا می تواند در فرایند توسعه عمرانی و فرهنگی روستا اثرگذار باشد./س

برچسب ها: روستا ، جمعیت ، دهیاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.