رییس حفاظت از محیط زیست گچساران گفت: با سرد شدن هوا پرندگان مهاجر مناطق سیبری و آسیای میانه كه به مقصد زیسگاه های كشورهای حوزه خلیج فارس در حال مهاجرت بودند تعدادی در بركه ها و آبگیر های این شهرستان فرود آمدند.

'عبدال دیانتی فرد' در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: انواع لك لك،حواصیل و مرغابی سار ، گنجشك از جمله پرندگانی هستند كه در سواحل سد كوثر،سواحل رودخانه 'خیرآباد' ،'زهره' و دیگر مناطق خوش آب و هوای گچساران زمستان گذرانی خواهند كرد.
وی تصریح كرد : این پرندگان آبزی و كنار آبزی تا اواخر اسفند ماه در منطقه خواهند ماند و با فرا رسیدن فصل بهار و گرم شدن هوا به مناطق زیستی كشورهای آسیای میانه و سیبری باز خواهند گشت .
وی به مردم گچساران و مسافران این منطقه توصیه كرد: با توجه به اینكه پرندگان مهاجر از كشورهای خارجی همسایه به شهرستان مهاجرت كردند و احتمال آلوده بودن آنها به بیماری پرندگان 'آنفولانزای مرغی 'دور از انتظار نیست از شكار آنها خودداری كنند .
وی از استقرار تعدادی اكیپ ماموران حفاظت محیط زیست در محل استقرار پرندگان مهاجر مناطق یاد شده خبر داد و گفت: در صورت هرگونه شكار پرندگان با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد ./س

برچسب ها: پرندگان ، مهاجر ، آبگیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.