باراک اوباما روز یکشنبه به محمود عباس گفت که دولت آمریکا با پیشنهاد فلسطین برای کسب وضعیت کشور غیر عضو در سازمان ملل مخالف است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، نبیل ابو ردینه سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: یک مکالمه تلفنی طولانی بین محمود عباس و باراک اوباما انجام شد.
وی افزود: اوباما مخالفت آمریکا را با رفتن فلسطین به مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد.
ابوردینه گفت: محمود عباس در این تماس دلایل و انگیزه‌های فلسطینیان برای رفتن به سازمان ملل شامل تداوم فعالیت‌های شهرک سازی اسرائیل و تجاوز صهیونیستها به شهروندان و اموال آنها را تشریح کرد.
کاخ سفید در بیانیه‌ای که پس از این گفتگو منتشر شد گفت: اوباما در این تماس تلفنی بر مخالفت آمریکا با تلاش‌های یکجانبه در سازمان ملل تاکید کرد.
در این بیانیه آمده است: اوباما مجددا بر تعهد خود نسبت به صلح خاورمیانه و حمایت از مذاکرات مستقیم بین رژیم صهیونیستی و فلسطین با هدف تشکیل مسالمت آمیز دو کشور مستقل تاکید کرد.
رئیس جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرد که وی و محمود عباس به همکاری نزدیک در آینده ادامه دهند.
رژیم صهیونیستی و آمریکا هر دو با طرح فلسطین مبنی بر کسب وضعیت غیر عضو در سازمان ملل مخالف هستند و می‌گویند کشور فلسطینی تنها می‌تواند از طریق مذاکرات صلح که در دو سال گذشته به حالت تعلیق درآمده، تشکیل شود.
برچسب ها: بین الملل ، اوباما ، عباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار