فعال سياسي بحريني گفت پزشکان و کارکنان بخش درمان بحرين که به اتهام کمک به مجروحان انقلاب به زندان محکوم شده اند از يک ماه پيش در اعتصاب غذا به سر مي برند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازابراهيم العرادي پزشک و فعال سياسي بحريني مقيم بيروت گفت: ما پزشکان و کارکنان بخش درمان را که در زندان هاي رژيم آل خليفه به سر مي برند فراموش نکرده ايم. مردم بحرين در اعتراضات خود همواره آزادي اين افراد را خواستار مي شوند. اين افراد صرفا به اين علت بازداشت شده اند که به وظيفه حرفه اي و اخلاقي خود در زمينه درمان بيماران عمل کرده اند. همکاران اين زندانيان که در خارج از زندان به سر مي برند نيز با موانع متعددي در زمينه فعاليت حرفه اي خود مواجه هستند.

 رژيم بحرين تلاش مي کند با استخدام پزشکان خارجي و دادن تابعيت به آنان، پزشکان شيعه را حذف کند. کساني که جايگزين پزشکان شيعه مي شوند به هيچ وجه از نظر علمي و همچنين تعلق خاطرنداشتن به بحرين و مردم آن قابل مقايسه با پزشکان شيعه بحرين نيستند. اخيرا نيز از تحصيل پزشکان عمومي شيعه در رشته هاي تخصصي جلوگيري مي شود.

العرادي درباره سلب تابعيت دهها شهروند مخالف رژيم در بحرين گفت: تلاش براي تغيير بافت جمعيتي در بحرين از طريق سلب تابعيت ساکنان اصيل و اعطاي تابعيت به بيگانگان به روشني قابل مشاهده است. اين حرکت نشان مي دهد رژيم بحرين دچار واکنش هاي رواني شده است و حتي شاه بحرين هم حق ندارد تابعيت شهروندان اين کشور را به علت مخالف بودن با ديدگاه هاي خودش لغو کند.

برچسب ها: اعتصاب ، بحرین ، زندان ، غذا ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار