کارشناس سياسي فلسطيني گفت: اسرائيلي ها از عقب نشيني هاي محمود عباس دلگرم شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ سميح شبيب در گفتگو با شبکه تلويزيوني القدس درباره نگاه شهروندان رژيم صهيونيستي به عقب نشيني محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين از حق بازگشت آوارگان فلسطيني گفت: جامعه اسرائيلي از يک گروه سياسي واحد تشکيل نشده است و در حال حاضر در آستانه برگزاري انتخابات پارلماني جديد قرار دارد و تنش هاي سياسي در اسرائيل بسيار شديد است.

اظهارات مقامات فلسطيني تنها بر بخشي از اسرائيلي ها تاثيرگذار است. به عبارت ديگر اين اظهارات خشم راستگراها نظير ليبرمن و نتانياهو را برانگيخته است ولي احزاب کار و کاديما از اين اظهارات دلگرم شدند تا افکار جديدي را در روند گفتگوها ارائه کنند.

وي در پاسخ به اين پرسش که چرا محمود عباس از عبارت تروريستي براي انتفاضه مردمي در فلسطين استفاده کرده است؟افزود: انتفاضه دوم فلسطينيان که مسلحانه بوده است مصيبت هاي زيادي را براي  ملت فلسطين به همراه داشته و مفيد نبوده است و زماني که محمود عباس براي انتخابات رياست تشکيلات خودگردان فلسطين نامزد شد مقاومت مسالمت آميز و استفاده نکردن از سلاح را در دستور کار خود قرار داد.

ملت فلسطين در مبارزه مسلحانه با اسرائيل بهاي سنگيني را پرداخت و هيچ نتيجه اي نگرفت.
ما در تلاش هاي سياسي،ديپلماسي و مردمي مي توانيم اهداف زيادي را محقق کنيم. حقوق ملي ما ثابت است. هر چند اسرائيلي ها به بندهاي نقشه راه پايبند نبودند ولي نبرد سياسي فلسطينيان با اسرائيلي ها مستمر است و مقاومت مردمي فلسطينيان در روزهاي آينده گسترده تر خواهد شد.

برچسب ها: فلسطین ، عباس ، صهیونیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار