کشورهای عضو اکو از زمان تاسیس متناسب با اهداف در نظر گرفته شده ، زمینه های مختلف را با هدف توسعه بیشتر و موثرتر کشورها در منطقه گسترش مي دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اولین اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای اکو گفت: کشورهای عضو اکو از زمان تاسیس متناسب با اهداف در نظر گرفته شده و همواره تلاش کرده اند تا همکاری های خود را در زمینه های مختلف با هدف توسعه بیشتر و موثرتر کشورها در منطقه گسترش داده و همکاری و هماهنگی میان کشورها منجر به سهولت بیشتر در دستیابی به اهداف آنها خواهد شد.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در سال های گذشته تلاش کرده تا همواره با اقدامات اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور در زمینه کاهش شکاف دیجیتال گام هایی برداشته و این مسئله از یک سو با نگاه به توسعه بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و افزایش توان بخش خصوصی صورت گرفته و از سوی دیگر هدف ارائه خدمات با کیفیت و سرعت بالاتر و کاهش فاصله توانمندی تکنولوژی با کشورهای توسعه یافته را مورد توجه قرار داده است.
تقی پور اظهار داشت: از آنجاییکه سازمان همکاری اقتصادی(اکو) تنها با نگاه به استفاده حداکثری از توان و ظرفیت های کشورهای عضو به بازیگری اثرگذار و پویا تبدیل خواهد شد و کشورهای عضو اکو می توانند ضمن کمک به توسعه خود در صحنه گردانی بین المللی از جایگاه بهتری برخوردار شوند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: امروزه رشد فرآیند ارتباطات اجتماعی در گستره جهانی و نقش بنیادین تبادلات علمی و فرهنگی در حیات اجتماعی ملل گوناگون و پیشرفت علم و فن آوری و در عین حال افزایش رون همبستگی و نزدیک علمی و فرهنگی جوامع انسانی ضرورت برقراری ارتباطی فعال و پویا در تمام عرصه ها را بیش از پیش نمایان می سازد.
وی در ادامه ارتقای شرایط برای توسعه اقتصادی پایدار به افزایش رفاه مردم گسترش تجارت درون منطقه ای و فرامنطقه ای و حذف موانع تجاری، تلاش در جهت همکاری کشورهای عضو با تجارت جهانی و ارتقای همکاری های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، فنی و علمی و در عین حال توسعه زیربناهای حمل و نقل ارتباطات را از جمله اهداف مهم برگزاری این اجلاس برشمرد.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه ای است ایران در زمینه عرضه خدمات الکترونیکی بین دستگاه های مختلف به  شکل صد در صد الکترونیکی شود و خدمات الکترونیکی دستگاه ها و بنگاه ها به مردم نیز تا مرز 70 درصد به شکل الکترونیکی ارائه شود.
تقی پور خاطر نشان کرد: همکاری در زمینه رگولاتوری و پیشنهاد تشکیل شورای رگولاتوری های کشورهای عضو اکو بین کمیته مدیریت حمل و نقل ارتباطات و با رویکرد ایجاد توافق نامه هماهنگی های مرزی جهت رفع و یا کاهش تداخل مضر فرکانسی سرویس های مختلف ارتباطات از جمله اتفاق های مثبت است./ل
برچسب ها: وزرا ، ارتباطات ، اکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار