نماینده وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر كشور نسبت به پیر شدن تركیب جمعیت كشور در دهه های آینده، هشدار داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سید 'مجید موسویان' در هفتمین نشست شورای هماهنگی دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در كرمانشاه ، افزود: با تداوم روند فعلی رشد جمعیت، در افق سال 1435 ممكن است كه 33 درصد جمعیت ایران بیش از 60 سال سن داشته باشند.

وی ادامه داد: در همین چشم انداز زمانی پیش بینی می شود كه 24 درصد از جمعیت كشور بین صفر تا 19 سال و 41 درصد جمعیت كشور میان 20 تا 59 سال خواهند بود كه این امر به معنای كاهش نیروی مولد و جوان در جامعه است.

موسویان گفت: تغییر روند افزایش سنی و جمعیتی كشور از امور ضروری است در حالی كه جمعیت ایران از سال 55 تا 65 خورشیدی با افزایش 46 درصدی روبرو بوده و حتی تا سال 75 نیز بر همین منوال، افزایش داشته ایم ولی از سال 1385 تا امسال، رشد جمعیت كشور به 9 درصد كاهش یافته و اگر این روند تداوم یابد در سال 1415 به هفت درصد و در سال 1435 به 8/3 درصد كاهش می یابد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر كشور با بیان اینكه افراد بالای 60 سال دیگر قادر به كسب درآمد نیستند و می باید یا به فرزندان خود متكی باشند و یا به دولت، افزود: اگر تغییرات جمعیتی حاصل نشود، میزان جمعیت با این سن، در سال های آینده منشا مشكلاتی برای كشور خواهد شد.

وی بر لزوم آسیب شناسی مشكلات كنونی و برنامه ریزی بلندمدت تاكید كرد و گفت: بحث بیمه های اجتماعی از مسایل مهم كشور است كه باید تدابیر لازم را در این خصوص اتخاذ كنیم.

موسویان افزود: اینك شاهد افزایش هزینه های درمانی هستیم در حالیكه هنوز در نظام های بیمه ای كشور، نتوانسته ایم بحث پزشك خانواده را به خوبی نهادینه كنیم.

نماینده وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، تامین رفاه و آسایش مردم را از وظایف این وزارتخانه و همه دست اندركاران كشور عنوان كرد و اظهار كرد: مسوولیت سنگینی در برابر مردم داریم و اگر بتوانیم برای رفاه آنان، گامی برداریم در واقع عبودیت و بندگی خود را به اثبات رسانده ایم.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان كرمانشاه نیز از هدف گزاری 40 درصدی در استان برای پوشش بیمه خانوارهای مشمول تا پایان سال جاری، خبر داد.

'سجاد طاهری' افزود: خوشبختانه اغلب مردم روستایی و عشایر این استان به اهمیت بیمه اجتماعی و بازنشستگی پی برده اند.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان كرمانشاه، شهرستان های قصرشیرین، دالاهو، گیلانغرب، سنقر و كلیایی، كنگاور و هرسین را دارای بیشترین بیمه شده در حوزه روستایی و عشایری عنوان كرد.

طاهری همچنین شهرستان هایی چون جوانرود، سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی را دارای كمترین میزان بیمه شده در بخش روستایی و عشایری معرفی كرد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، مدیر ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.