استاندار اردبیل گفت: کشورمان ایران در 33 سال گذشته با بازسازی مناطق زلزله‌زده و حوادث قهری نشان داده که از آمریکا با آن همه دبدبه و کبکبه جلوتر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اکبر نیکزاد در جلسه دیدار با مدیران بانک‌های عامل با قدردانی از تلاش بنیاد مسکن استان در بحث بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی این اقدام را از بزرگترین افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و اظهار داشت: بازسازی مناطق زلزله‌زده ما در سه دهه گذشته حتی در ارزیابی‌های بین‌المللی از آمریکایی که مدعی ابرقدرتی جهان است بهتر و شایسته‌تر اتفاق افتاده چرا که آنها به اندازه ما در بازسازی مناطق زلزله‌زده و یا طوفان و بروز حوادث غیر‌مترقبه نتوانستند موفق عمل کنند.

وی رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور، معاونین و وزرا را در مناطق زلزله‌زده و تعیین فرجه زمانی مشخص برای بازسازی این مناطق را یک اقدام دلگرم کننده در آبادانی مناطق زلزله‌زده اعلام کرد و یادآور شد:‌ مطلع هستم که تابش رئیس سازمان بنیاد مسکن در سه ماه گذشته نصف وقت‌اش را در مناطق زلزله‌زده سپری کرده است و به همت ستادهای معین استان‌ها به ویژه اردبیل کار انقلابی در این مناطق صورت گرفته است که این خود افتخاری بزرگ است و نباید خودمان این افتخار را خدشه‌دار کنیم.

استاندار اردبیل اظهار امیدواری کرد تا یک ماه آینده ساخت و ساز‌ها در این مناطق جمع و جور شود ولی آنچه از این زلزله برای ما درس عبرت است اینکه بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی را جدی بگیریم.

نیکزاد گفت: حساسیتی که امروز دولت در امر بازسازی مناطق زلزله‌زده دارد حساسیتی به جا و حرکتی بی‌سابقه در نوسازی واحدهای مسکونی است و ضرورت دارد در این امر با قدرت و توان فوق‌العاده وارد شویم.

وی به حل مشکل عشایر و روستاییان دشت فتحعلی با کشت و صنعت مغان با هدف ساخت و ساز واحدهای مسکونی در اراضی بایر و غیر‌کاربری کشاورزی، زراعی و باغی اشاره کرد و افزود: قرار شده است ساخت و سازها در فضای تعیین شده با همکاری بنیاد مسکن صورت گیرد.

رئیس شورای مسکن استان حل مشکل روستاییان را در پرداخت تسهیلات و اعزام نکردن آنها را به دفترخانه‌ها برای پرداخت هزینه‌های مازاد و یا بهانه‌جویی بانک‌ها برای تعیین ضمانت بانکی را در تسهیل پرداختی‌ها بسیار مفید و موثر اعلام کرد./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.