یک کارشناس سیاست خارجی گفت: واكنش ايران در برابر پرواز پهپاد آمريكايي، قدرت اين كشور و تصميم‌گيري آن بر اساس قوانين بين‌المللي را نشان داد.

محمد بهاری در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به پرواز پهپاد آمریکایی در اطراف مرزهای هوایی جمهوری اسلامی ایران بيان کرد: مهم‌ترین هدف آمریکا از پرواز این پهپاد، آزمایش قدرت نظامی خود و توانايي و جرأت ایران بوده است.
 
وی با تاکید بر اینکه ایران با  جرأت تمام، وارد میدان شد، افزود: در اين راستا اين موضوع داراي اهميت است كه  پهپاد آمریکایی موفق به ورود به آسمان ایران نشده و پشت مرزهای هوایی ایران مجبور به عقب‌نشینی شده است.
 
اين كارشناس سياست خارجي ادامه داد: در ماه اخير،  پهپاد حزب الله لبنان نه تنها موفق به ورود به خاک رژیم صهیونیستي شد بلكه از  مراکز حساس نظامی اين رژيم عكس‌هايي نيز مخابره كرد.  
 
بهاري با توجه به قدرت ايران در منطقه، يادآور شد: ایران با وجود گستردگی سرزمین به محض نزدیکی پهپاد آمريكايي به مرز خود، متوجه حضور آن شده و هواپیماهای نظامی خود را براي فراري دادن اين پهپاد به پرواز درآورد در حالی كه رژیم صهیونیستی با توجه به وسعت محدود سرزمين‌هاي اشغالي، نتوانست پرواز پهپاد حزب‌الله را شناسايي كند.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان با اشاره به ادعاي رسانه‌های غربی مبني بر ناتواني ايران در برابر هدف‌گیری پهپاد آمریکايي، تصريح كرد: این پهپاد وارد خاک ایران نشده بود وگرنه بدون شک توسط جنگنده‌های نظامی ایران نابود می‌شد، بنابراین ایران با توجه به قوانین بین‌المللی اقدام به هدف‌گیری این پهپاد نکرده است.
 
انتهاي پيام/ش
برچسب ها: ایران ، آمریکا ، پهپاد ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار