سرپرست کمیته روئینگ گفت: به خدمت گرفتن مربیان خارجی هیچ کمکی به تیم ملی نمی کند.

عباس شادکان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر تمرینات آماده سازی تیم های ملی در تهران و بندرانزلی پیگیری می شود و با سرد شدن هوا در نظر داریم اردوهای تیم ملی را در شهرهای جنوبی پیگیری کنیم و در این خصوص مذاکراتی نیز با مسئولان ورزش خوزستان انجام دادیم.

وی گفت: پیش از این هدایت تیم ملی روئینگ کشورمان گانیو شخرت ازبک بود که به دلایلی با وی قطع همکاری شد تا در صورت مهیا شدن از یک مربی طراز اول دنیا در تیم ملی استفاده کنیم به همین دلیل در این مدت مذاکراتی را با چند مربی خارجی انجام دادیم.

شادمان افزود: اگر قرار باشد از مربیان درجه 2 خارجی در تیم ملی استفاده کنیم به اعتقاد من بهتر است مربیان داخلی هدایت قایقرانان را بر عهده بگیرند که در حال حاضر نیز افشین فرزام به عنوان مربی در تیم ملی آقایان فعالیت می کند.

وی تصریح کرد: همچنین به دلیل افزایش نرخ ارز استفاده از مربیان درجه 2 هیچ کمکی به تیم ملی نمی کند به همین دلیل در حال حاضر برنامه ها با حضور مربیان داخلی پیگیری می شود و طبق وعده های مسئولان فدراسیون و کمیته ملی المپیک در صورت رایزنی با مربیان طراز اول دنیا آنها هزینه ها را تقبل خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تا خرداد سال آینده ملی پوشان کشورمان مسابقه ای را در پیش ندارند به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در حال حاضر برنامه ها با هدایت مربیان خارجی پیگیری شود تا در این مدت پس از انجام رایزنی مربی سطح بالایی را به خدمت بگیریم که با مبلغی کمتر حاضر به پذیرفتن هدایت قایقرانان باشد.

* مربیان داخلی امتحان خود را پس داده اند

وی گفت: پیش از این رقابت های روئینگ قهرمانی آسیا در چین برگزار شد و قایقرانان جوانان کشورمان موفق به کسب چندین مدال آسیایی شدند و با توجه به اینکه حریفان داخلی در این رقابت ها هدایت تیم های ملی آقایان و بانوان را بر عهده داشتند به همین دلیل با کسب این نتایج آنها امتحان خود را پس دادند و نشان دادند می توانیم به آنها اعتماد کنیم البته ما در نظر داریم در حین برپایی اردوهای برون مرزی شرایطی را فراهم کنیم که مربیان داخلی از تجربه و دانش مربیان خارجی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: همچنین در صورت تأمین امکانات و بالا بردن اعتماد به نفس ورزشکاران می توانیم شرایطی را ایجاد کنیم که قایقرانان با حفظ آمادگی لازم در مسابقات مختلف عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند./ق

برچسب ها: مربی ، هدایت ، قایقرانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار