از نظر ترکیبات شیمیایی د ر پوست آلو د ر حد ود ۳ د رصد تانن وجود د ارد و د ر میوه تازه آن، مالیک اسید ، سیتریک اسید ، سوکسینیک اسید ، سالیسیلیک اسید ، د ر حد ود ۳ د رصد ساکاروز و قند های تبد یل شد ه و حد ود ۴ د رصد هید رات های کربن وجود د ارد . د ر میوه خشک آن مقد ار قند زیاد و د ر حد ود ۴۰ د رصد قند تبد یل شد ه و حد ود ۱۵ د رصد هید رات های کربن است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


د ر مغز هسته آلو،
یک ماد ه چرب و آمیگد الین است و از تقطیر آن HCN یا اسید سیانید ریک به د ست می آید .
به همین د لیل مغز هسته آلو، سمی و تلخ و خورد ن آن خطرناک است
.
د ر هر
یک صد گرم آلوی پخته تازه، مواد زیر موجود است:
آب، پروتئین، قند و سایر هید ارت
های کربن، کلسیم ، فسفر، آهن، سد یم، ویتامین A ، تیامین، رایبوفلاوین، نیاسین، ویتامین C و پتاسیم.
● خواص ـ کاربرد
آلو بخارا د ر هند به عنوان ملین و خنک
کنند ه تجویز می شود . خورد ن آلو برای تقویت بد ن د ر موارد ضعف های عمومی بسیار موثر است.
آلو از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی ایرانی، انواع میوه شیرین آن،
سرد و تر و نوع ترش آن بیشتر سرد است و برگ آن سرد و خشک است. اگر قبل از غذا خورد ه شود ، برای سرد رد گرم و تب های صفراوی مفید است و حد ت صفرا، قی صفرایی، تشنگی، حرارت د ل و خارش بد ن را فرو می نشاند و آشفتگی های ناشی از صفرا را، آرام می کند خصوصاً نوع کمی ترش و شیرین آن. آلوی سیاه، ملین است و مسهل.
معمولاً خورد ن آلو
قبل از غذا اثر بهتری د ارد و توصیه این است که با فاصله کافی قبل از غذا خورد ه شود که تا شروع خورد ن غذا هضم شد ه باشد . آلوی خشک را اگر بپزند ، صاف کنند و با ترنجبین و یا عسل و شکر بخورند ، بیشتر ملین است معمول است که آلوی سرخ کوهی یا یک نوع قیسی را می پزند از آن قطعات گرد ی مانند نان د رست می کنند به نام لواشک آلو و د ر آش بیماران می ریزند و یا به طور خام می خورند . آلوی وحشی غیرپیوند ی برای معد ه مضر است و موجب بند آمد ن شکم می شود .
اگر ضماد شکوفه های آن را بر سر
گذارند برای سر د رد گرم مفید است. غرغره د م کرد ه برگ و ریشه آن برای ورم لوزه و تقویت لثه مفید است همچنین خورد ن آن برای د فع کرم معد ه نافع است.خورد ن آلو برای سرفه نافع است، سنگ مثانه را خرد می کند و زخم را التیام می بخشد . مالید ن آن به چشم موجب افزایش د ید چشم است و ضماد آن با سرکه برای جوش های بد ن اطفال مفید است./س
برچسب ها: کرمانشاه ، آلو ، بدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.