عراق ده تن از جمله يک مصري را به جرم فعاليت هاي تروريستي اعدام کرد که به اين ترتيب شمار اعدام هايي که بغداد از اوايل سال دوهزار ودوازده با وجود درخواست هاي بين المللي براي تعليق مجازات مرگ اجرا کرده است ، به 129 تن رسيد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌ يک مقام وزارت دادگستري عراق که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: ده تن از جمله يک مصري به سبب فعاليت هاي تروريستي اعدام شدند.

وي در عين حال محتواي دقيق اتهاماتي را که عليه اين محکومان مطرح بود مشخص نکرد.براساس آماري که خبرگزاري فرانسه بر پايه اطلاعات وزارت دادگستري عراق تهيه کرده است،اين اعدام ها شمار افرادي را که از آغاز سال در عراق به چوبه دار سپرده شده اند به صد و بيست ونه تن  مي رساند.

سال گذشته هشتاد و شش تن در عراق اعدام شدند.درخواست هاي جامعه بين المللي در ماه هاي اخير براي از بغداد به منظور برقراري تعليق اجراي مجازات اعدام ، افزايش يافته است.در اکتبر ،سازمان ديده بان حقوق بشر از "ابهام" نظام قضايي عراق انتقاد و خواستار تعليق اجراي مجازات اعدام شده بود.

در ژانويه نيز  ناوي پيلاي کميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل از بغداد خواسته بود  مجازات اعدام را به سبب نگراني هاي مربوط به شفافيت روندهاي قضايي به حال تعليق در آورد.

برچسب ها: عراق ، تروریست ، اعدام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار