بسیاری از خانواده ها در کره جنوبی با مشکلات مالی روبرو هستند و تحلیلگران می گویند؛ هزینه زیاد این خانواده ها برای امور آموزشی در بخش خصوصی عامل مهمی در مشکلات آنها است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه کریستین ساینس مانيتور؛ اين نشريه آمريکايي در مقاله ای، نوشت؛ چونسان کیونگ و همسرش زمانیکه صدهزار دلار وام گرفتند تا بتوانند به یکی از مناطق ثروتمند سئول نقل مکان کنند امیدوار بودند که بتوانند پله های ترقی را طی کنند.
او می خواست دختر نوجوانش را در یک کلاس آموزشی فوق برنامه با هزینه بالا ثبت نام کند تا شرایط را برای ورود او به دانشگاهی معتبر و نهایتا شغلی مناسب و پول ساز فراهم کند، اما او اکنون به این نتیجه رسیده که هزینه های زندگی بسیار سنگین است.
مادر این خانواده که یک معلم نیمه وقت است، می گوید؛ هیچ پس اندازی نمی توانند داشته باشند. با وجود تلاشهای دولت خانواده های زیادی در کره جنوبی هستند که تمام درآمدشان را صرف آموزش فرزندانشان می کنند و زیر قرض و بدهی می روند. در ماه اوت بانک کره آماری را ارائه داد که نشان می داد میزان بدهی به درآمد خانواده ها در سال جاری حدود 160 درصد است که نسبت به سال 2010 افزایش داشته است.
طبق موسسه تحقیقات اقتصادی ال جی؛ 28 درصد از خانواده های کره جنوبی نمی توانند بدهی هایشان را هر ماه پرداخت کنند و با درآمدی که دارند از پس هزینه های ماهیانه بر نمی آیند.
برای برخی از ناظران این آمار هشدار دهنده است. طبق گزارشهای والدین در کره جنوبی، بطور متوسط هزار دلار برای آموزش هر یک از فرزندانشان در ماه هزینه می کنند و شاید این هزینه های سنگین یکی از دلایلی است که مردم کره جنوبی می خواهند فرزند کمتری داشته باشند.
به گفته یک تحلیلگر؛ هفتاد درصد از هزینه خانواده ها برای آموزش در بخش خصوصی است. والدین می خواهند فرزندانشان تحصیلات عالی داشته باشند تا از موقعیت اجتماعی بهتری برخوردار شوند. کلاسهای فوق برنامه و خصوصی در کره جنوبی بیشتر برای آمادگی بیشتر دانش آموزان در امتحانات است و صاحبان این کلاسهای خصوصی درآمد بسیار خوبی دارند.
مردم می خواهند فرزندانشان به دانشگاههای سطح بالا بروند، چون فکر می کنند از این طریق موفق تر خواهند شد، اما همه آنهایی که دانشگاههای خوب رفتند نمی توانند کار خوب و مناسب پیدا کنند.
به گفته یک کارشناس؛ مشکل اینجاست که افراد با تحصیلات عالیه زیاد هستند و در مقابل شرایط کاری مناسب کم است. برخی از کارشناسان سلامت و بهداشت بر این باورند که فشار سنگینی که برای تامین انتظارات خانواده وجود دارد، برخی از جوانان را از پا در خواهد آورد.
آنها می گویند؛ استرس زیاد، نگرانی برای نمرات امتحانی و نبود سیستم حمایتی، موجب می شود که برخی از جوانان به فکر خودکشی بیفتند.
 دولت کره جنوبی تلاش می کند تا بار احساسی و اقتصادی ناشی از این رقابت که بر دوش خانواده ها است را کم کند. سال گذشته دولت 21 مدرسه تجارت ایجاد کرد تا جایگزینی برای دانشگاه باشد. دولت همچنین برای شرکتهایی که افرادی با مدرک دیپلم را استخدام کنند، بخشودگی مالیاتی اعمال می کند، اما این اقدامات همه مشکلات را حل نمی کند چون روانشناسان معتقدند یک نسل باید بگذرد تا دیدگاه مردم به آموزش و شغل یابی تغییر کند.
 
برچسب ها: هزینه ، آموزشی ، کره جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار