در جلسه شورای شهر تبریز با تاکید بر رفع موانع اجرای طرح تفضیلی در مناطق حاشیه نشین عنوان شد که اجرای این طرح مانع از صدور پروانه ی ساخت و ساز در این مناطق می شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز در جلسه ی امروز شورای شهر تبریز، در این مصوبه بر این مهم تاکید شد که با توجه به وضعیت ساخت و سازهای غیر استاندارد در مناطق حاشیه نشین، نباید با تدوین قوانینی، مقاوم سازی و ساخت و سازهای جدید مردم در این مناطق را راکد گذاشت.

حل معظل ترافیکی پل قاری با ایجاد روگذر و زیر گذر نیز در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت، چرا که بر اساس نظر شورا، طرح مشاور قبلی قاری کورپی سی از نظر فنی، فاقد استاندارهای لازم است.

ایستوتچی یکی از اعضای شورای شهر تبریز، که در جلسه ی قبلی شورای شهر به نشانه ی حضور نداشت در این جلسه نیز خواستار پاسخگویی شهرداری مبنی بر ارائه لیست کارکنان قراردادی شهرداری تبریز و نیز علت اعطای وام های "بانک شهر" به مدیران و کارکنان شهرداری تبریز شد.

شیری آذر نیز نیز با تاکید بر اینکه باید نسبت به اعتراضات مردمی در خصوص قیمت گذاری های صورت گرفته توسط شهرداری در مسیرگشایی های صورت گرفته توجه شود گفت: قیمت گذاری های صورت گرفته در مسیرگشایی های مصوب شورا، باید از طریق کارشناس دادگستری صورت گیرد.

خاماچی نیز در این جلسه خواستار تبدیل وضعیت قول نامه به سند رسمی در مناطق حاشیه نشینی شد و با اشاره به سابقه ی تبریز در وقوع سیلاب گفت: تمهیدات لازم برای جلوگیری از سیلابهای احتمالی شهر تبریز اتخاذ شود.

شهردار تبریز نیز با تاکید بر تعیین تکلیف برنامه پنجساله سوم گفت: یک سال از این برنامه سپری شده است و باید برنامه ی تبریز در سال 92، مورد توجه قرار گیرد.

نوین با بیان اینکه 95 درصد پیمانکاران به دلیل افزایش بهای مصالح تمایلی به ادامه پروژه های خود ندارند گفت:

شهرداری رایزنی های لازم برای ادامه همکاری این پیمانکاران در پروژه های ساخت و ساز شهری را انجام داده است.

لازم به ذکر است: در این جلسه پیشنهادات کمیسیون خدمات شهری نیز با محوریت مقابله با قطع درختان و ایجاد فضای سبز در شهر توسط اعضای شورای شهر تبریز، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت تصویب شد./س

برچسب ها: تفضیلی ، مناطق ، مقاوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.